Terug

bbq na 1 jaar onbruikbaar verroest

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: bol.com

14/05/2024

ik bestelde dus op 19 maart 2023 een bbq type bbq serge van 129,99 euro dit was via bol.com door een externe verkoper sweek , blijkbaar een franse firma ( gegevens link van bij bol.com : https://www.bol.com/be/nl/v/sweeek/1348562/ ), bij de aankoop dus zogezegd 2 jaar extra fabrieksgarantie , ik zette deze voor de winter dus wegvolledig proper gemaakt op wat as vanonder nog na , die was als nieuw, die stond op een droge plaats afgedekt dus, ik haalde deze paar weken terug uit en tot mijn teleurstelling constateerde ik dat deze volledig verroest is en wel van binnen uit de verf viel er af van de roest , zelfs de grill die normaal dus verchroomd is die was volledig verroest , totaal onbruikbaar dus , na contact met bol.com werd ik doorverwezen naar de verkoper sweeek omdat dze verantwoordelijk is natuurlijk voor de opvolging hiervan , ik heb van hen gewoon terug gekregen na hen foto's te sturen dat roest al zoiezo geen garantie is en dat het wss door slecht onderhoud komt, wat wel wat gemakzuchtig is om zo van hun verantwoordelijkheid vanaf te komen , na dan terug 2 maal toe contact met bol.com hebben ze dan door bol.com verplicht moeten beetje meer moeite doen, maar uiteindelijk hebben ze eigenlijk gewoon iedere keer hetzelfde antwoord gestuurd. En vooral de manier van antwoorden van die firma , als er een probleem is met hun produkt valt het toevallig buiten de garantie voorwaarden en zal het waarschijnlijk toch wel door de klant hun eigen schuld zijn Dit kan toch zomaar niet ? Nogal dubieus dan om 2 jaar extra garantie te gebruiken als verkoop argument

Berichten (3)

bol.com

Naar: B. D.

14/05/2024

Goedemiddag,Bedankt voor het doorgeven.Zojuist heb ik de klacht doorgestuurd naar de verkoper en hun gevraagd om dit te heroverwegen.Groetjes,Natalya Motshagen Klachtensites - Service operationsPapendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands

B. D.

Naar: bol.com

14/05/2024

Ok ik wacht op een hopelijk redelijker antwoord deze keerGrts

B. D.

Naar: bol.com

15/05/2024

Dit was het antwoord dus terug : Beste Bart,We kunnen u hier helaas niet mee verder helpen zoals eerder aangegeven.We geloven echter niet dat uw BBQ schoongemaakt is, wat de roest heeft veroorzaakt, ook in voorgaande mail doorgegeven.Dit is duidelijk aan de foto's te zien.Ook wanneer u een artikel koopt, lijkt het ons normaal dat u de handleiding vooraf goed leest, zodat u weet welke garantievoorwaarden hier van toepassing zijn.Garantie op een artikel betekent niet dat u zomaar een nieuw artikel of terugbetaling krijgt, dit is enkel van toepasing op onderdelen en wanneer die aan de voorwaarden voldoen, die duidelijk beschreven staan in de handleiding.Nogmaals, we kunnen u hier dus niet mee verder helpen.Met vriendelijke groet,TaynasweeekPartner van bol--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Een partner van bol neemt contact met je op omdat je een vraag gesteld hebt via bol en/of een bestelling hebt geplaatst bij de partner. Een reactie op deze mail komt direct uit bij de partner. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met de bol klantenservice.---- Original Message ----Hallo ik kocht vorig jaar deze bbq , ik was er super tevreden van , deze winter dus heb ik hem netjes en afgedekt weggeborgen in de carpoy, er kan dan zelfs geen vorst of regen aan , ik wilde deze nu dit jaar terug gebruiken maar die is echt compleet onbruikbaar, volledig verroest tot de grille toe , dit zou toch niet mogen ?Op wo 15 mei 2024 10:44 schreef sweeek | Partner van bol [klantenservice@bol.com]:Beste Bart,We kunnen u hier helaas niet mee verder helpen zoals eerder aangegeven.We geloven echter niet dat uw BBQ schoongemaakt is, wat de roest heeft veroorzaakt, ook in voorgaande mail doorgegeven.Dit is duidelijk aan de foto's te zien.Ook wanneer u een artikel koopt, lijkt het ons normaal dat u de handleiding vooraf goed leest, zodat u weet welke garantievoorwaarden hier van toepassing zijn.Garantie op een artikel betekent niet dat u zomaar een nieuw artikel of terugbetaling krijgt, dit is enkel van toepasing op onderdelen en wanneer die aan de voorwaarden voldoen, die duidelijk beschreven staan in de handleiding.Nogmaals, we kunnen u hier dus niet mee verder helpen.Met vriendelijke groet,TaynasweeekPartner van bolDus terug eenzelfde flauw antwoord zeker aangezien de staat alsof deze niet verzorgd was komt doordat deze nu zo verroest was , nogmaals die was niet zo weggezet Wat een dubieuze firma is me dat zeg !!! Ze doen zelfs niet eens beetje moeite om iets voor te stellen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform