Terug

Basistoepassingen kosten extra

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Telenet

01/07/2022

Beste, Ik ben al reeds van 2016 klant bij Telenet. Echter ben ik er vandaag voor de tweede maal achter gekomen dat basistoepassingen voor het internetgebruik bij Telenet betalend zijn en zelfs vereisen dat je overstapt naar een Business abonnement. Allereerst is het enkel voor Telenet Business klanten mogelijk om statische IP adressen in te stellen. Om een gelijjkaardig Business abonnement te hebben als mijn huidige abonnement stoot ik op een meerprijs van ongeveer € 45 per maand. Dit terwijl dit voor Proximus en Orange klanten reeds standaard aanwezig is. Ook voor de installatie van een DNS server bovenop de modem van Telenet dien je Telenet Business klant te zijn. De DNS server is volledig zelf opgezet en in eigen beheer om het internetverkeer te filteren en zo bijkomend te beveiligen (Pi-Hole of Adguard Home). Deze functionaliteit is eveneens reeds standaard aanwezig bij Proximus en Orange klanten. Bijgevolg kan ik helaas enkel vaststellen dat Telenet basisfunctionaliteiten voor het internetverkeer en router achter een paywall geplaatst hebben door het enkel toegankelijk te maken voor Telenet Business klanten, waardoor de particulieren een enorme meerprijs hiervoor moeten betalen. Dit is een enorme dealbreaker voor mij en doet me zelfs overwegen om al mijn Telenet diensten stop te zetten en naar de concurrentie te gaan die voor deze diensten geen meerprijs aanrekent.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform