Terug

Basic Fit weigert terugbetaling van compensatie na stopzetting lidmaatschap

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Basic-Fit

23/09/2020

Op 28/8/2020 heb ik mijn lidmaatschap bij Basic Fit stopgezet. Er is 1 maand opzeg, dus mijn abonnement loopt af op 1/10. Ik betaal maandelijks lidgeld, en had nog 1 maand (de opzegmaand) te betalen. Echter, tijdens de COVID-19 lockdown had Basic Fit beslist om n.a.v. de sluiting van de fitnesscentra, het ongebruikte lidgeld terug te betalen aan ons als leden. Men kon kiezen, ofwel alles in 1 keer. Ofwel, om basic-fit te steunen, een terugbetaling over de volgende 6 periodes (verrekening op je factuur lidgeld).Om Basic-Fit tijdens de moeilijke periode van de verplichte sluiting te steunen, heb ik dat laatste aanvaard.Ik volg namelijk graag het principe “behandel anderen zoals je zelf graag behandeld wilt worden”.Ik had ook aan mezelf kunnen denken en de optie van onmiddellijke terugbetaling van mijn lidmaatschap kunnen aanvragen.Op 28/8/2020 heb ik de klantendienst van basic fit per email gecontacteerd om te verzoeken het resterende bedrag lidgeld te verrekenen met mijn compensatie die ik nog de komende 4 (van de 6 maanden) zou ontvangen. Dit betekent dat ik in plaats van 19,73 € te betalen, geld terug zou krijgen ongeveer €8 (nog 4x +/-7€...)Op 7/9/2020 kreeg ik een betalingsherinnering terwijl mijn bericht aan de klantenservice onbeantwoord bleef, waarop ik heb gereageerd dezelfde dag.Op 19/9/2020 kreeg ik een melding dat ze de compensatie 'automatisch' toepassen en de korting vervalt als je opzegt...Daar heb ik dezelfde dag op gereageerd, met bovenstaande redenatie dat ik oprecht als 'steun' voor een compensatie op 6 termijnen heb gekozen ipv in 1 keer, en het wel fair zou zijn (ik heb er toch recht op?) qua klantenservice dat ze dat nog correct terugbetalen, ook als ik mijn lidmaatschap opzeg... dit waren mijn woorden Als jullie waarde hechten aan klantenservice & klantentevredenheid, lijkt het mij maar een kleine moeite van jullie kant om de resterende korting die jullie mij normaal hadden uitbetaald in de komende 4 termijnen, af te trekken van mijn laatste betaling voor de opzegtermijn. Een kleine gebaar voor een lid die jullie heeft willen steunen, waardoor jullie datzelfde lid tevreden houden die later zou terugkeren... Heden 23/9/2020 reageert Basic Fit dat ze helaas niets meer voor mij kunnen betekenden en de rest van de compensatie vervalt bij opzegging.Dit is ongehoord... het gaat me niet om het bedrag dat is niet zo veel . Maar wel om principes ! Eerst vraagt men als groot bedrijf om je steun en begrip.... om je daarna als kleine klant toch aan de kant te zetten en zich niet gewillig op te stellen. Een overschrijving uitvoeren is niet zo moeilijk... !Graag uw medewerking/steun om dit recht te zetten.Bedankt ! Sylvia


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform