Basic-Fit bliijft maar geld van mijn rekening afnemen ondanks aanvraag tot bevriezing van opdracht
Aard van probleem:
AndereKlacht
C. M.
Naar: Basic-Fit
Sinds iets meer dan 1 jaar is ons gezin lid van Basic-Fit.Maandelijks wordt er een bedrag van 44€ automatisch van onze rekening genomen om onze ''Premium'' formule te betalen.Tot en met de eerste lockdown ging alles goed.De problemen begonnen met de eerste lockdown, er werd steeds geld van mijn rekening gehaald ondanks het feit dat de fitness zalen gesloten waren, dus wij betaalden toen eigenlijk voor een dienst die wij niet kregen.Na veel aandringen en verschillende keren met de klantendienst van Basic-Fit te hebben gechat EN een klacht te hebben neergelegd bij Test-Aankoop werd deze domiciliëring uiteindelijk bevroren voor de maanden april en mei.Met de tweede lockdown zijn wij opnieuw geconfronteerd met hetzelfde probleem, blijkbaar worden er bij Basic-Fit geen lessen getrokken uit het verleden.Sinds de tweede lockdown heb ik meermaals gevraagd aan Basis-Fit om de domiciliëring op mijn rekening stop te zetten maar Basic-Fit luistert niet.Iedere maand nemen zijn met de regelmaat van een klok gretig die 44€ van mijn rekening.Op mijn Basic-Fit account heb ik zelf de optie ''bevries mijn account'' aangeklikt zodat deze domiciliëring ''tijdelijk'' wordt stopgezet maar dit lappen ze aan hun laars.Deze morgen heb ik hen geconfronteerd met een printscreen waarop duidelijk te zien is dat mijn Basic-Fit account op ''bevriezen'' staat en dat er dus geen geld meer van mijn rekening mag worden genomen maar zelfs nu nog draaien ze zich in alle bochten om GEEN antwoord te moeten geven op de vraag ''Waarom blijven jullie geld van mijn rekening afnemen?''.Daar Basic-Fit er alles aan doet om rechtstreeks contact met hun klanten te vermijden (zijn hebben geen telefoonnummer voor hun klantendienst) kan ik hen enkel via ''chat'' contacteren.Zie in bijvoegsel de laatste communicatie die ik deze morgen met hen hierover heb gehad.Teneinde raad heb ik deze middag via mijn bankinstelling nu zelf de domiciliëring stopgezet daar Basic-Fit totaal geen oor heeft voor zijn klanten, typisch voor een Nederlands hyper-commercieel bedrijf zou ik durven zeggen..
Berichten (7)
Basic-Fit
Naar: C. M.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 07280703 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
C. M.
Naar: Basic-Fit
Geachte,Vandaag kregen wij een email van Basic Fit met opnieuw geen duidelijk antwoord of aanpak van het probleem.Wij begrijpen niet waarom Basic Fit zijn verantwoordelijkheid steeds probeert te ontwijken en liever verkiest om allerhande vertragingsmanoeuvres in dit dossier toe te passen?Wij hebben ons Premium abonnement rond 20/12/20 opgezegd, daarvan hebben wij zelfs een bevestiging van Basic Fit voor ontvangen.Basic Fit heeft, ondanks veelvuldig aandringen van onze kant, steeds geld van onze Giro-rekening blijven afnemen dit ondanks het feit dat alle fitness zalen in België dicht waren EN dat mijn ''Basic Fit -account'' op ''Froozen'' stond.Er is hier helemaal geen spraken van de toepassing van een verrekening van te veel betaalde lidgelden op de eerst volgende periode daar wij geen lid meer wensen te zijn van Basic Fit (om boven vermelde reden), dus hoeft men niet te wachten tot 24/01/21 om dit dossier correct af te sluiten.Waarom is het voor een Nederlander toch zo moeilijk om toe te geven dat ze in de fout zijn gegaan en om geld terug te geven?Het enige wat wij eisen is dat Basic Fit de lidgelden die ze gedurende deze periode ''onrechtmatig'' hebben verkregen ons wordt terug gestort, meer niet.
Basic-Fit
Naar: C. M.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 07293713 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
C. M.
Naar: Basic-Fit
Basic Fit blijft maar alles proberen om een oplossing uit te stellen ziehier het laatste antwoord die ik van hen heb ontvangen.Zij spreken steeds over het feit dat te veel betaalde gelden zullen worden verrekend bij de eerste volgende periode maar ik heb ons premium contract geannuleerd dus zal er geen ''volgende periode meer komen! (het lijkt meer en meer op een soap...)//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////''De einddatum van jouw lidmaatschap is: 24-1-2021. Om deze reden zal het te veel betaalde lidgeld verrekend worden met het lidgeld voor de eerst volgend periode. Nadat de einddatum verstreken is zal er bekeken worden welk compensatie wellicht toegepast kan worden.''//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Basic-Fit
Naar: C. M.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 07301665 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
C. M.
Naar: Basic-Fit
Vandaag opnieuw een afwijzend antwoord ontvangen van Basic FIT (zie onderaan deze tekst) omtrent onze zaak. Ze blijven maar rond de pot draaien en doen er alles aan om GEEN oplossing voor onze zaak voor te stellen. Onze vraag is toch simpel. Wij zijn geen lid meer van Basic FIT, gelieve daarom alle te veel betaalde lidgelden sinds de start van de tweede ''LockDown'' terug te bezorgen. Ondanks het feit dat onze Basic Fit account op ''froozen'' stond, wat betekent dat er geen lidgelden meer van onze Giro rekening mochten genomen worden, bleef Basic Fit de lidgelden innen en luisterden zij niet naar onze opmerkingen (zie laatste antwoord hieronder)//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////Bedankt voor het bekend maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm. Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat jij op 15-12-2020 de compensatie' geld terug als korting' hebt gekozen. Dit houd in dat de teveel betaalde lidgelden als korting verspreid over 6 periodes zullen worden verrekend. Op het moment dat jij geen actief lidmaatschap hebt kunnen wij jou niet compenseren. Laat het me gerust weten als je nog andere vragen/opmerkingen hebt. Met sportieve groet, IrisCustomer SupportBasic-Fit
Basic-Fit
Naar: C. M.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 07305841 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten