Terug

Bank Gehackt en ze kunnen hier niks aan doen.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Belfius Banque/bank

10/10/2024

Ongeautoriseerde transacties en verlies van €20.000 Geachte heer/mevrouw Hierbij is na aanleiding van de ongeoorloofde toegang tot mijn Belfius-rekening en de daaropvolgende diefstal van mijn spaargeld, ten bedrage van bijna €20.000. Hierbij heb ik op 5/9/24 aangifte gedaan van deze fraude bij de fraudedienst van Belfius deze hebben allebij zicht terug getrokken. Desondanks heb ik als antwoord gekregen dat ik mijn rekening onvoldoende beveiligd zou hebben en dat ik mijn geld niet terugkrijg. Ik ben het fundamenteel oneens met deze conclusie. Het is mij onbegrijpelijk dat Belfius geen verantwoordelijkheid neemt voor deze ernstige inbreuk op mijn financiële veiligheid. Ik wil graag de volgende punten benadrukken: * Ongeautoriseerde transacties: Er zijn zonder mijn toestemming grote bedragen overgemaakt van mijn spaarrekening naar mijn zichtrekening en vervolgens gebruikt om bitcoins aan te kopen en deze verzenden naar bitcoin adressen omdat deze ontraceerbaar is. De veiligheidscode van de bank of andere codes is heel makkelijk te hacken met een otp bot, * Onveilig systeem: Het feit dat ik na één transactie boven de €500 verplicht ben om de kaartlezer te gebruiken en daarna niet meer naar dezelfde gedomilceerde rekening of applicatie,dit vindt ik persoonlijk niet veilig, Het is dan ook tegenstrijdig dat er geen soortgelijke beveiliging bestaat voor online overschrijvingen. * Verlies van levensbesparing: Het gaat hier om mijn levensbesparing, waar ik jarenlang hard voor heb gewerkt dag en nacht in mijn voltijdse vaste job + mijn flexi job in de horeca 4 dagen per week. Het verlies hiervan heeft ernstige financiële gevolgen voor mij en ook psychologisch gebroken. Ik verzoek u om deze zaak te onderzoeken en alle mogelijke stappen te ondernemen om mijn geld terug te vorderen. Zoals de banken zeggen dat de rekening altijd goed verzekerd is tegen diefstal of iets anders maar niks ook niet verzekerd.

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: J. V.

15/10/2024

@@REF_ID@15e639afd58a4594f9@REF_ID@@ Beste Graag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken. We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant. Met vriendelijke groeten Klachtenbeheer -------------------------------------------------------------- :www.belfius.be/maildisclaimer.htm --------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform