Terug

Bagage niet terecht, geen assistentie van Vueling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. L.

Naar: VUELING AIRLINES

09/08/2022

Beste,Op 10/7/22 vloog ik voor het werk met Vueling airlines naar Barcelona van op Schiphol. Mijn bagage kwam niet aan en is na meer dan een maand nog altijd niet terecht.De website van Vueling (https://www.vueling.com/en/vueling-services/more-vueling-services/damaged-and-delayed-baggage) vermeldt dat als de bagage na 5 dagen niet is aangekomen, een eerste vergoeding voor de aanschap van essentiele artikelen gegeven wordt en dat een formulier ingevuld kan worden om verdere informatie te geven over de karakteristieken van de bagage. Deze formulieren zijn niet beschikbaar op de website. De chatbot die geactiveerd wordt bij klik op de link naar de formulieren, stuurt de gebruiker naar een pagina waar de PIR (code van verloren bagage) niet herkend wordt. Ik heb tussen dag 5 en 21 van verlies van de bagage dagelijks naar Vueling gebeld - het Spaanse, Franse, Belgische en Nederlandse telefoonnummer. De klantendienst geeft tegenstrijdige informatie. Sommige personen beloofden mij per mail de documenten op te sturen - ik ontving enkel een mail die vroeg naar een foto van de PIR en de bag tag, nog geen formulieren. Andere personen van de klantendienst spraken de informatie van de website tegen. Tot op vandaag heb ik geen assistentie gekregen van Vueling om mijn bagage te kunnen krijgen.Als ik bel naar het Belgische nummer van Vueling, is de taaloptie enkel Spaans, Frans of Engels. Er is geen optie om in het Nederlands contact op te nemen. Dit lijkt mij niet conform de taalwetgeving.

Berichten (1)

VUELING AIRLINES

Naar: E. L.

09/08/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform