Geachte heer/mevrouw,Op 4 Augustus 2023 ben ik met mijn moeder aangekomen in Marseille met een vlucht geboekt via Ryanair. Helaas ben ik genoodzaakt om u een klachtenbrief te schrijven over de ervaring die we hebben gehad met uw diensten en de bijkomende problemen die dit heeft veroorzaakt.Bij aankomst in Marseille merkten we direct dat onze bagage, met name onze valies, beschadigd was. Het slot van de valies was volledig gebroken, wat duidt op ruw en agressief hanteren van de bagage. We hebben het probleem tijdelijk kunnen verhelpen door een spankoord rond de valies te binden, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing. We zullen de valies uiteindelijk moeten vervangen en vragen dan ook om een vergoeding voor de aanschafkosten van een nieuwe valies.Een ander ernstig probleem deed zich voor bij het ophalen van de huurauto die we via Ryanair bij Rent a Car hadden geboekt. In alle communicatie die we van u hebben ontvangen, stond vermeld dat het ophalen en terugbrengen van de auto op de Luchthaven van Marseille zou plaatsvinden. Echter, bij aankomst op de luchthaven bleek dat het verhuurkantoor zich op enkele kilometers afstand bevond. Ondanks herhaalde pogingen om contact met hun agentschap op te nemen voor assistentie, slaagden we er niet in om iemand aan de lijn te krijgen. We hebben uiteindelijk zelf het verhuurkantoor moeten vinden na hulp van een andere verhuurmaatschappij. Dit heeft ons aanzienlijk veel tijd, moeite en geld gekost, met name omdat we een taxi hebben moeten nemen naar het verhuurbedrijf.Eenmaal bij het verhuurkantoor aangekomen, werd ons verteld dat mijn American Express-kredietkaart niet acceptabel was voor de verhuur. Ondanks het feit dat het een geldige kredietkaart is, werd ons de autoverhuur geweigerd en bracht dit ons in een zeer lastige situatie. Na 4 uur te hebben doorgebracht in hun kantoor, waren we genoodzaakt om een nacht in een hotel door te brengen totdat een familielid de volgende dag persoonlijk naar het verhuurkantoor kon komen met een Visa-kaart om het huurcontract op te stellen. Deze onverwachte wending heeft niet alleen geleid tot tijdverlies, maar ook tot financiële en persoonlijke ongemakken voor ons en onze familielid. Vanwege deze reeks problemen en het verlies van een volledige vakantiedag, verzoek ik u vriendelijk om de volgende vergoedingen te overwegen:1) Een vergoeding voor de kosten van de beschadigde valies en het slot: 250,00 euro 2) Terugbetaling van de kosten voor het hotel waarin we noodgedwongen hebben moeten overnachten: 124,00 euro3) Terugbetaling van de kosten voor de verloren dag autohuur: 40 euro 4) Een onkostenvergoeding voor de reiskosten en tijdsbesteding van ons familielid die de Visa-kaart heeft moeten brengen: 22,00 euro Graag ontvang ik uw reactie op deze klacht en het bijbehorende verzoek om compensatie. U kunt contact met mij opnemen via natasha.razi@outlook.be of +32 475 52 11 15. Ik verwacht dat deze kwestie op een eerlijke en bevredigende manier zal worden afgehandeld.Hoogachtend,Natasha Razi