Terug

Avis trekt 300 EUR aan REEDS BETAALDE boetes af van onze rekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. H.

Naar: Avis Belgium (Réservations/Reserveringen)

31/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Vandaag, 31/08/2024 ontvingen we van onze bank een melding dat er driemaal 100.35 EUR (301.5 EUR) afgetrokken is van onze kredietkaart door Avis. Om één van deze bedragen hadden we eerder contact met Avis, o.a. op 16 juli, tot betaling van het bedrag van 100.35 euro, met referentienummer E548742062. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. De kosten zijn gerelateerd aan boetes die we opgelopen hebben in december 2024 in Gent met jullie huurautp. Eind juni hebben we die volledig terugbetaald (plus jullie administratieve kost). Ondanks deze betalingen kregen we nog reminders, met een "final reminder" op 16 juli. Hierop antwoordden we ook met bewijs van betaling en de vraag wat voor informatie we nog meer konden sturen. Deze betaling gebeurde met onze Zweedse rekening, waar we momenteel woonachtig zijn. Ondanks een automatisch gegeneerdere bevestigingmail van Avis kreeg ik nooit hier antwoord op. (Referentienummer voor dit gesprek was A1122574). Nu besluit Avis gewoon geld van onze rekening te nemen, zonder ooit te antwoorden op mijn vraag of er meer informatie nodig is. Dit is volledig onprofessioneel, zeker aangezien er nooit een poging gedaan werd contact met ons op te nemen na onze laatste mail. In bijlage vindt u screenshots van de som die recent bij ons wordt afgetrokken. Tevens vindt u betalingbewijs naar de rekening die vermeld wordt in het bestand "Avis faktuur". Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt en u het verkeerd afgerekende bedrag van 301.5 EUR op 31/08/2024 terug zult storten. Met vriendelijke groet, S.H. & E.P.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform