Terug

Autoverzekering benadeelt haar eigen klant.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: AG Insurance

14/01/2025

Verzekeraar: AG INSURANCE Expert: XOLUTIONS ANTWERPEN/LIMBURG Schadedossier: 000052473113 Nr. dossier: 687107 Schadedatum: 18-12-2024 Vrijstelling: € Polisnummer: 3766228703 Op 18 december 2024 reed een wagen bij het afslaan tegen de wagen die achteraan onze wagen stond geparkeerd: hierdoor beschadigde dit geparkeerd voertuig onze wagen achteraan, resultaat: achterklep zwaar ingedeukt, glasschade en bumperschade. De enige verantwoordelijke voor alle schade is de bestuurder die foutief afsloeg omwille van GSM gebruik of gelijkaardig, hierover geen discusie, politie is ter plaatse gekomen en heeft alle betrokkenen geholpen met invullen aanrijdingsformulieren. Ik verwittig onmiddellijk onze verzekeringsmakelaar. De kosten voor herstel worden op 8100 euro geraamd, alles in. Op 8 januari krijgen we van de expert van onze verzekering te horen dat onze wagen als Totaal verlies wordt beschouwd; dit verdict viel 7 jan, maar pas volgende dag meegedeeld (5 jaar oud, zonder kosten of schade tot dan: (Opel Combo XL, 7zits, automaat, zeker nog 19000 euro waard met uitrusting)omwille van te hoge herstellingskost! We moeten binnen 15 dagen beslissen of we hun voorstel tot overname wrak en verkoop door expertenbureau ,ten voordele van AG, aannemen . Volgens contract moeten zij ons een bedrag van 16000 (inc BTW) euro betalen in geval van Totaal Verlies. Hier moeten wij even van bekomen... Nog die avond brengt mijn vrouw de vervangwagen van de garage terug binnen (vermits deze termijn afgelopen was en enkel verlengd werd bij herstel). Zij is emotioneel en de garage laat haar een document ondertekenen (akkoord herstel + afstand van betaling: waarin duidelijk staat dat elke niet gedekte kost ten laste is van klant en deze hiervan niet op de hoogte eerst moet gebracht worden). De garage gaat onderhandelen met expert om toch de wagen te herstellen? Wanneer ik dit document de volgende dag onder ogen krijg, via mail, ben ik erg argwanend gezien de dag ervoor nog net het verdict viel van totaal verlies, mits de herstelkost te hoog was volgens expert... Ik krijg deze plotse wending enkel te horen vanuit de garage. Ik dring aan op een bevestiging via mail van expert/AG zelf. Wanneer ik op 9 jan de dossierbeheerder van expertise kantoor bel, zegt dame in kwestie dat wagen wel degelijk als Totaal Verlies staat genoteerd....? Pas op 13 januari krijg ik bevestiging vanuit expert dat er inderdaad tot herstel is beslist uiteindelijk. Al goed dat wij de papieren en volmacht tot verkoop nog niet hadden ondertekend... Dit is toch geen manier van werken van een verzekering? Zij moeten toch onze belangen verdedigen en de kosten verhalen bij veroorzakende partij? Er wordt niet met ons gecommuniceerd wij moeten er telkens zelf achter aan gaan en aandringen om geïnformeerd te worden. Via expert wordt onze wagen eigenlijk in beslag genomen door AG en drukken zij daar nog hun eigen kosten (onze dekking) mee! Ik heb 0p 8 januari met de juridische adviesdienst van Testaankoop hierover getelefoneerd en hiervan zou dossier 11811494 zijn opgemaakt.. Ook hiervan vind ik niets terug en heb geen enkel bericht van jullie dienst mogen ontvangen! Wij missen onze wagen nu bijna een maand en hebben sinds 8 januari geen wagen meer ter beschikking. Wij zijn genoodzaakt om een wagen te huren op eigen kost; deze willen wij dan ook graag door factureren aan AG. Ik weet niet meer of ik al enige documenten had doorgestuurd naar Testaankoop? Ik zal vanaf thuis later documenten ter staving doorsturen. Wij werden nooit gecontacteerd door AG.

Berichten (3)

AG Insurance

Naar: J. V.

14/01/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Ik meld u goede ontvangst van uw bericht van 14 januari 2025. Ik heb hiervoor een klachtendossier geopend onder de referte “AG00108/CO3”. Ik zal de nodige informatie inwinnen over dit dossier en zal nadien deze zaak onderzoeken. Ingevolge de strenge privacy bepalingen, zal ik het antwoord rechtstreeks overmaken aan dhr. Van Moorsel. Met vriendelijke groeten Frank Customer Complaints www.ag.be Follow us on:

J. V.

Naar: AG Insurance

29/01/2025

Beste, onze makelaar adviseerde ons om buitenom de schadeafhandeling door verzekering een schadeclaim/ rechtszaak te starten tegen veroorzakende partij omwille van het economisch verlies/ schade die door zijn schuld aan ons werd veroorzaakt: ontbreken van eigen vervoer (van 9 tot 15 jan geen vervangwagen, eigen kosten aan vervangwagen van 16 tot 21 januari, alle tijd/ telefoons/ mails/ werkverlet om dit schadegeval tot goed einde te brengen! enz). Maar de werkelijke verantwoordelijke voor deze lange periode tot uiteindelijk herstel was echter AG zelf door hun aanpak van ons schadegeval. Indien AG onmiddellijk tot herstel had laten overgaan was onze wagen minstens op de helft van de tijd hersteld en hadden wij een pak minder tijd, kosten, stress en ontberingen moeten doorstaan! Wij willen dan ook graag volgende vergoeding krijgen van AG ter compensatie van de geleden (en vermijdbare) economische schade/ -verlies (zie bijlages): 240 euro (1+0,5 verlofdag opgenomen op 8 en 21 januari: plegen van vele telefoons en beantwoorden van mails op 8 januari + ophalen hersteld voertuig en binnenbrengen vervangwagen) 176,72 euro eigen huurwagen van 16 tem 21 januari aan 100% ipv 90%! 27 euro voor carwash eerste vervangwagen op 2 januari 11 euro voor carwash eigen huurwagen op 21 januari 41,30 euro voor taxirit van Deurne (binnenbrengen huurwagen naar ophalen hersteld voertuig in garage te Ekeren). Dit brengt ons op een totaal van: 496,02 euro. Hierin zit de eigen huurauto voor 100 % inbegrepen ipv 90 %. Dank u. Jan

Bemiddeling door Testaankoop 29 januari 2025

AG Insurance

Naar: J. V.

31/01/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Ik kan u hiermee bevestigen dat dhr. Van Moorsel zonet een antwoord ten gronde ontving en dit zowel op het schrijven van 14 januari 2025, als dat van 29 januari 2025. Met vriendelijke groeten Frank Customer Complaints www.ag.be Follow us on:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform