Verzekeraar: AG INSURANCE Expert: XOLUTIONS ANTWERPEN/LIMBURG
Schadedossier: 000052473113 Nr. dossier: 687107
Schadedatum: 18-12-2024 Vrijstelling: €
Polisnummer: 3766228703
Op 18 december 2024 reed een wagen bij het afslaan tegen de wagen die achteraan onze wagen stond geparkeerd: hierdoor beschadigde dit geparkeerd voertuig onze wagen achteraan, resultaat: achterklep zwaar ingedeukt, glasschade en bumperschade. De enige verantwoordelijke voor alle schade is de bestuurder die foutief afsloeg omwille van GSM gebruik of gelijkaardig, hierover geen discusie, politie is ter plaatse gekomen en heeft alle betrokkenen geholpen met invullen aanrijdingsformulieren. Ik verwittig onmiddellijk onze verzekeringsmakelaar. De kosten voor herstel worden op 8100 euro geraamd, alles in. Op 8 januari krijgen we van de expert van onze verzekering te horen dat onze wagen als Totaal verlies wordt beschouwd; dit verdict viel 7 jan, maar pas volgende dag meegedeeld (5 jaar oud, zonder kosten of schade tot dan: (Opel Combo XL, 7zits, automaat, zeker nog 19000 euro waard met uitrusting)omwille van te hoge herstellingskost! We moeten binnen 15 dagen beslissen of we hun voorstel tot overname wrak en verkoop door expertenbureau ,ten voordele van AG, aannemen . Volgens contract moeten zij ons een bedrag van 16000 (inc BTW) euro betalen in geval van Totaal Verlies. Hier moeten wij even van bekomen... Nog die avond brengt mijn vrouw de vervangwagen van de garage terug binnen (vermits deze termijn afgelopen was en enkel verlengd werd bij herstel).
Zij is emotioneel en de garage laat haar een document ondertekenen (akkoord herstel + afstand van betaling: waarin duidelijk staat dat elke niet gedekte kost ten laste is van klant en deze hiervan niet op de hoogte eerst moet gebracht worden). De garage gaat onderhandelen met expert om toch de wagen te herstellen? Wanneer ik dit document de volgende dag onder ogen krijg, via mail, ben ik erg argwanend gezien de dag ervoor nog net het verdict viel van totaal verlies, mits de herstelkost te hoog was volgens expert... Ik krijg deze plotse wending enkel te horen vanuit de garage. Ik dring aan op een bevestiging via mail van expert/AG zelf. Wanneer ik op 9 jan de dossierbeheerder van expertise kantoor bel, zegt dame in kwestie dat wagen wel degelijk als Totaal Verlies staat genoteerd....? Pas op 13 januari krijg ik bevestiging vanuit expert dat er inderdaad tot herstel is beslist uiteindelijk. Al goed dat wij de papieren en volmacht tot verkoop nog niet hadden ondertekend... Dit is toch geen manier van werken van een verzekering? Zij moeten toch onze belangen verdedigen en de kosten verhalen bij veroorzakende partij? Er wordt niet met ons gecommuniceerd wij moeten er telkens zelf achter aan gaan en aandringen om geïnformeerd te worden. Via expert wordt onze wagen eigenlijk in beslag genomen door AG en drukken zij daar nog hun eigen kosten (onze dekking) mee! Ik heb 0p 8 januari met de juridische adviesdienst van Testaankoop hierover getelefoneerd en hiervan zou dossier 11811494 zijn opgemaakt.. Ook hiervan vind ik niets terug en heb geen enkel bericht van jullie dienst mogen ontvangen! Wij missen onze wagen nu bijna een maand en hebben sinds 8 januari geen wagen meer ter beschikking. Wij zijn genoodzaakt om een wagen te huren op eigen kost; deze willen wij dan ook graag door factureren aan AG. Ik weet niet meer of ik al enige documenten had doorgestuurd naar Testaankoop? Ik zal vanaf thuis later documenten ter staving doorsturen.
Wij werden nooit gecontacteerd door AG.