Terug

Autoproblemen na onderhoud

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: VOLVO

29/07/2019

Op vrijdag 21 juni had ik een afspraak bij de volvo garage Lacom voor het onderhoud van mijn volvo c30. Ik werd later die dag verwacht op de autokeuring.Doorheen de dag werd ik door Lacom 1x gecontacteerd met de vraag of twee van mijn banden vervangen mochten worden. Toen ik een prijsinschatting vroeg vertelde men mij dat zo'n autoband al gauw tot 175€ het stuk zou kosten. Tot zover alle begrip, maar tot mijn verbazing kreeg ik maar liefst een factuur van 993,36€ voorgeschoteld bij de afhaling. Bovendien werd de melding op de boordcomputer van mijn wagen niet uitgelezen. Ik heb dit meteen aangegeven en werd ook meteen verder geholpen, maar hoewel er mij anders verteld werd is de melding nog steeds niet verdwenen. Later heb ik geleerd dat deze melding helemaal niet wees op de nood aan een onderhoud, maar dat werd mij bij Lacom nooit verteld.Nadien ben ik vrijdagavond naar mijn ouderlijk huis in Halle gereden om te constateren dat de wagen zaterdag helemaal niet meer reageerde. De sleutel deed het zelfs niet. Ik heb het hele weekend zonder wagen moeten doorbrengen om maandag 24/6 op een verlofdag naar Volvo Assistance te moeten bellen en te horen te krijgen dat de accu kapot is. Hoe kan dit gebeuren wanneer de wagen net voor het weekend nog maar een volledig onderhoud heeft gekregen??Op het document over verlenging van Volvo Assistance dat ik bij de afhaling van mijn wagen bij Lacom ontving, is te lezen dat de batterij wel degelijk getest is op 21/06, evenals het resultaat van die test: Accu Conditie 71%. Toch was ik de kosten van een nieuwe batterij de betalen in Volvo garage Sterckx in Halle. Ik vind een financiële tegemoetkoming van de kosten voor een nieuwe batterij t.w.v. 272,14€ hier wel minstens op zijn plaats.Gezien ik voorlopig weiger de factuur van het onderhoud te betalen, contacteerde ik Volvo Lacom tweemaal maar een reactie bleef uit. Inmiddels heb ik mijn eerste aanmaning ontvangen...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform