Terug

AUTOMATISCH VERLENGING VAN LIDMAATSCHAP VIA DOMICILIERING

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. W.

Naar: PARSHIP

06/11/2019

Beste, In februari 2019 werd ik lid van datingsite Parship voor 6 maanden (139 euro). Ik wist dat ze het lidmaatschap automatisch verlengen, dus heb ik meteen laten weten dat ik het lidmaatschap niet wilde verlengen en stopzette in augustus 2019.Ik heb dit betaald met mijn bankcontact zodat Parship zeker niet ongewenst een bedrag van mijn rek kon halen.In sept 2019 merkte ik dat Parship toch een bedrag van mijn rek gehaald had, nl via een domicilering. Bovendien een hoger bedrag van 239 euro (het startbedrag was blijkbaar een promotie).Dit is nu mijn klacht: Parship kan zomaar een domicilering bij mijn bank (ING) vastleggen zonder dat ik daar mijn toestemming moet voor geven.Parship beweert dat ik zo'n toestemming gegeven heb bij het aanvaarden van mijn lidmaatschap dat moet ergens in de 12 blz voorwaarden staan, zeggen ze.Dit is echt consumentenbedrog, wie leest die voorwaarden helemaal als je 'ja' klikt op het starten van een date lidmaatschap.In sept 2019 heb ik:- nogmaals uitdrukkelijk mijn lidmaatschap opgezegd- die domicilering bij mijn bank opgezegd en die betaling kunnen terugvragen bij de bank Na enkele mails heen en weer, hebben ze het nieuwe bedrag teruggebracht naar 139 euro Intussen al terug verhoogd naar 147 euro , omdat ik niet wilde betalen.En op 19 nov willen ze een incassobureau inschakelen om dit bedrag terug te vorderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform