Terug

Automatisatie maakt fouten bij facturatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

K. M.

Naar: Telenet

26/08/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 25/8 heb ik van u de factuur in bijlage ontvangen voor een bedrag van € 823,41. Dat moet echter een vergissing zijn: volgens uw factuur moet ik tweemaal een opzegvergoeding van het voordeel toestel Samsung Galaxy S25 5G 128GB Navy betalen. Dit is vreemd om 2 redenen: 1) ik heb maar 1 toestal van dat type gekocht, 2) ik heb geen contract opgezegd. De oorzaak van deze fout is het per ongeluk opzeggen van mijn abonnement door Telenet op 8 augustus in de plaats van dat van mijn vader. Ik ben toen naar de winkel in Leuven geweest om de fout recht te zetten. Maar blijkbaar zijn toch kosten in rekening gebracht. Het niet terugbrengen van toestellen (90EUR) en de (re)activatie (50EUR) zijn uiteindelijk geschrapt na mijn 2de telefonische oproep bij de klantendienst (bij de eerste keer kreeg ik te horen dat men mij niet kon helpen). Zaterdag ben ik terug naar de shop in Leuven gestapt om ook de opzegvergoeding van 666,6666 EUR te schrappen, maar de shop kan dat niet voor zo'n groot bedrag uitvoeren en heeft de opdracht doorgestuurd naar een van uw diensten. Men had mij ook gezegd dat de domiciliëring van de betaling niet zou doorgaan, omdat ik deze op tijd heb opgezegd. Men had mij gevraagd te wachten tot woensdag om te reageren. Maar mijn verbazing is nu groot dat de factuur wel een domiciliëring van de betaling vermeldt. Deze is ondertussen aan de bank aangeboden. Dit is ook de reden waarom ik via test-aankoop een klacht indien. Ik ben meer dan 20 jaar klant en ik vind dat ik deze behandeling niet verdien. In afwachting van uw reactie heb ik de domiciliëring geblokkeerd en betwist ik een gedeelte van de factuur, namelijk € 666,6666, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

K. M.

Naar: Telenet

26/08/2025

Beste klantendienst, Ik heb uw antwoord ontvangen waarvoor dank. Ik hoop dat u uw automatische processen aanpast zodat uzelf en uw klanten van dergelijke ongemakken worden onthouden. Vriendelijke groeten, Karl Meerbergen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform