Terug

Auto meer schade na herstelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

L. H.

Naar: Cardoen

25/06/2024

Korte beschrijving van uw probleem Ik heb mijn Mercedes GLK binnengebracht bij Cardoen in Wilrijk voor onderhoud op 2/4/2024 en dezelfde dag terug afgehaald. Factuur van 255 euro ter plekke betaald. Dan op advies van Cardoen een 2de afspraak gemaakt voor een waterstofreiniging. Auto binnengebracht voor de waterstofreiniging op 18/4/2024 en een huurauto van Cardoen genomen voor 2 dagen. Op 19/4/2024 bericht gekregen dat de auto niet klaar is en dat er ook nog een verschildruksensor moet vervangen worden. Offerte zelfde dag goedgekeurd. Op 26/4/2024 via mail status gevraagd en op 29 april antwoord gekregen dat enkel de roetfilter nog moet uitgelezen worden en de auto dan klaar is. Dan op 2/5/2024, 7/5/2024, 21/5/2024, 31/5/2024, 10/6/2024 en 11/6/2024 status opgevraagd via mail maar nooit een antwoord gekregen. Dan ook nog op 5/6/2024, 10/6/2024 en 11/6/2024 naar de Cardoens helpdesk gebeld maar ook daar konden ze mij niets vertellen ivm de status van mijn wagen. Dan op 12/6/2024 zelf naar de garage gegaan en daar vertelde men mij dat de wagen diezelfde namiddag verder zou afgewerkt worden. Op 14/6/2024 terug naar de garage gegaan en daar zei men dat de waterstofreiniging niet gelukt was en ik de wagen terug kan meenemen. Cardoen gaf geen factuur en vroeg ook geen betaling. Bij het naar huis rijden merkte ik dat het lampje van de koelvloeistof brandde en éénmaal thuis heb ik 5 liter koelvloeistof moeten bijvullen! De volgende dag merkte ik dat de koelvloeistof terug op nul staat en het reservoir terug helemaal leeg is! Op 15/6/2024 heb ik een mail gestuurd naar Cardoen met mijn bevindingen en een oplossing gevraagd want dit probleem was niet aanwezig toen ik de auto binnenbracht. Op 19/6/2024 heb ik opnieuw een mail gestuurd naar Cardoen met de dringende vraag voor een oplossing, maar ook deze mail blijft onbeantwoord. Resultaat nu is dat na 2 maanden mijn auto terug is maar dat ik er niet mee kan rijden omdat de koelvloeistof er gewoon doorloopt. Totaal ongehoord dat Cardoen mij met deze wagen heeft laat vertrekken omdat dit een gevaar is op de weg. Ook totaal ongehoord dat Cardoen zijn verantwoordelijkheid niet opneemt om zijn klanten degelijk te informeren en dat Cardoen ook niet de verantwoordelijkheid neemt voor iets dat is misgelopen bij hen in de garage! Vandaar mijn klacht via dit platform. Mijn vraag naar Cardoen is dat ze: 1) het probleem met de lekkende koelvloeistof oplossen want dit probleem was niet aanwezig toen ik de auto binnenbracht op 18/4/2024 2) dat ze mij een tijdelijke vervangwagen ter beschikking stellen of mij de huur terug betalen van een wagen die ik nu zelf moet huren.

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 01 juli 2024

Cardoen

Naar: L. H.

05/07/2024

Goededag,wij hebben uw melding in goede orde ontvangen. Onze excuses voor het geleden ongemak.We nemen intern contact op met de betrokken personen en houden u op de hoogte van zodra we antwoord hebben.Bonne journée à vous,nous avons reçu votre message en bon ordre. nos excuses pour tout désagrément causéNous contacterons les personnes concernées en interne et vous tiendrons informé dès que nous aurons une réponse.Cordialement, met vriendelijke groeten,Manja DebrouwereCardoenVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 25 juni 2024 23:15Aan: Marketing Marketing@cardoen.beOnderwerp: Auto meer schade na herstelling‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Cardoen

Naar: L. H.

08/07/2024

Goedemiddag,Hierbij het antwoord van onze dienst naverkoop: 2/4 Wagen komt binnen voor een klein onderhoud – maakt ook melding van foutcodes Foutcodes geven aan dat de roetfilter de oorzaak van het probleem is Motor is ook in noodloop gegaan – eerste advies: waterstofreiniging 19/4 Waterstofreiniging is uitgevoerd, maar die heeft het probleem niet opgelost Regeneratie lukt niet – verschildruksensor te vervangen 23/4 Klant geeft akkoord voor het vervangen van de verschildruksensor Probleem nog niet opgelost – foutmelding op roetfilter blijft NOOT: van 1/5 t.e.m. 20/5 was de leidinggevende naverkoop met vakantie 21/5 Wagen wordt naar DOA gebracht voor diagnose, aangezien de fout aanhoudt 24/5 Roetfilter én katalysator moeten vervangen worden (kunnen niet meer gered worden) Onderdelen pas ten vroegste tegen november beschikbaar Uit het verhaal van de klant maak ik op dat hij de wagen pas op 14/6 is komen halen. Geen idee hoe dat komt…We hebben bij de ophaling vermeld dat de auto niet hersteld was en we op dit ogenblik niets konden doen.Van een lek in de koelvloeistof is echter nergens sprake. Daar hebben we geen diagnose op gedaan.Samengevat: dossier heeft véél te lang aangesleept om tot de conclusie te komen dat we niet kunnen herstellen.De kosten van de onderdelen alleen bedraagt €6.000, dus de kans bestaat dat de auto technisch total-loss is.Vriendelijke groeten,Manja DebrouwereManager Telesales03 870 75 57Boomsesteenweg 958, 2610 Wilrijkwww.cardoen.beVan: Manja Debrouwere M.Debrouwere@cardoen.be Verzonden: vrijdag 5 juli 2024 14:37Aan: klachtenbox@test-aankoop.beCC: telesales telesales@cardoen.beOnderwerp: Helsen LucGoededag,wij hebben uw melding in goede orde ontvangen. Onze excuses voor het geleden ongemak.We nemen intern contact op met de betrokken personen en houden u op de hoogte van zodra we antwoord hebben.Bonne journée à vous,nous avons reçu votre message en bon ordre. nos excuses pour tout désagrément causéNous contacterons les personnes concernées en interne et vous tiendrons informé dès que nous aurons une réponse.Cordialement, met vriendelijke groeten,Manja DebrouwereCardoenVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 25 juni 2024 23:15Aan: Marketing Marketing@cardoen.beOnderwerp: Auto meer schade na herstelling‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform