Terug

Artikel geretourneerd toch moet ik deze betalen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: ZALANDO

28/03/2019

Ik heb een bestelling geplaatst op 17 januari 2019, de bestelnummer is 11003030916048. Deze is 2 dagen later bij mij afgeleverd. Het was een handtas, naar mijn mening was deze te klein voor mij in gebruik heb ik deze geretourneerd binnen de 100 retourtijd dagen. Na ongeveer 1 maand had ik nog altijd geen mail ontvangen met de verwerking van mijn retour en kreeg ik al een eerst aanmaning ter betaling. Ik contacteerde Zalando en vertelde hen dat ik mijn bestelling heb geretourneerd maar deze al langer dan 14 dagen onderweg is. Ik kreeg een vriendelijke mail om mijn verzendbewijs die ik van bpost heb gekregen te bezorgen. Deze heb ik opgestuurd. Vervolgens moest ik een rechtsverklaring invullen, deze heb ik ook ingevuld en verzonden. Ik kreeg een mail dat zodra deze wordt verwerkt ik een mail zal aankrijgen. Na ongeveer 1 maand belde ik Zalando op om te horen hoe het nu zit met de retour want ik heb reeds een 2de aanmaning ontvangen. Hierbij vertelde een zalando medewerker me dat ik me geen zorgen hoef te maken en dit zo snel mogelijk zal verwerkt worden, dit stelde me gerust. Na enkele dagen kreeg ik een mail dat mijn retour niet zal worden verwerkt omdat Zalando niet op goed vertrouwen kunnen terugbetalen voor niet automatisch retour verwerkte artikelen en ik dus toch zal moeten betalen voor het artikel dat ik heb terug gestuurd. Ik ga niet betalen voor iets wat ik heb teruggestuurd, dit is een fout van zalando, het artikel is niet juist verwerkt als retour. Ik heb een afgiftebewijs ontvangen van bpost dat ik deze bestelling heb geretourneerd.

Berichten (2)

ZALANDO

Naar: M. B.

30/03/2019

Geachte mevrouw Beskydevych,Met vriendelijke groet,U heeft ons laten weten dat uw bestelling retour gestuurd werd aan ons, maar dat deze helaas niet door ons werd verwerkt. U heeft ons daarom gevraagd of wij daar naar kunnen kijken om te zien of deze alsnog retour verwerkt kan worden.We hebben uw verzoek aan de hand van de volledige voorliggende correspondentie onderzocht en we hebben met alle feiten en argumenten rekening gehouden. Echter, door het veelvuldig voorkomen van verschillende onregelmatigheden in uw klantaccounts kunnen wij u deze keer geen vergoeding als teken van goede wil aanbieden.Vanaf nu zullen wij bij toekomstige bestellingen telkens afwachten of uw retourzending daadwerkelijk bij ons aankomt. De artikelen die als retour worden gescand zijn dan ook de artikelen die wij als retour boeken.Jeroen de Groot--Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert Gentz--(CPTBE00630579-79)ref:_00D0YZtg8._5001vv2TXd:ref

M. B.

Naar: ZALANDO

31/03/2019

Geachte ZALANDO,U legt de verantwoordelijkheid bij de eindconsument voor het niet juist verwerken van retours. Ik heb wel degelijk altijd een bewijs kunnen voorleggen dat de pakketjes zijn afgeleverd bij Bpost aan tot bij u zijn aangekomen volgens de Track and trace code. Hoe kan u dit verklaren? Hoe kunnen jullie de verantwoordelijkheid bij de klant leggen indien deze volgens de retourbeleid handelt ?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform