Terug

Artikel gekocht, blijkt namaak te zijn, compensatie van 300€

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: ABAC-BAAN

20/05/2017

Geachte, Sorry dat ik nu pas antwoord, maar uw brief is nog maar in mijn bezit sedert gisteren. Ik heb online gezocht naar adidas schoenen voor mijn nichtje en op een Nederlandse site (nl.superstar.com) waren er solden (blijkt nu dus niet waar te zijn). Dus kocht ik 2 paar voor haar en liet ze bij haar thuis leveren. Ik betaalde met visa en dit was geen probleem, dus daaruit kon ik niet afleiden dat dit niet correct zou verlopen. Ik zou zeker nooit op die site besteld hebben, mocht ik geweten hebben dat het namaak artikelen waren. Aangezien ik te goeder trouw was, vind ik het forfataire bedrag van 300€ ter compensatie van een deel van de opgelopen en nog op te lopen kosten en de gedeeltelijke compensatie van de schade die door de rechthouders werden geleden in het betrokken dossier onterecht. Bij verder nazicht vernam ik dat ARTIKEL 23 van EU nr. 608/2013 enkel van toepassing is bij inbreuken te kwader trouw en zoals hierboven beschreven had ik geen enkel vermoeden dat het een site was over namaak artikelen. Omdat dit mijn eerste en mijn laatste keer is dat ik dit wil tegenkomen doe ik dit via Test Aankoop. Via Test Aankoop zal de klacht rechtstreeks naar u verstuurd worden en worden opgevolgd.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebbenmet vriendelijke groetValerie Callebert

Berichten (4)

ABAC-BAAN

Naar: A. C.

22/05/2017

DATA NOT AVAILABLE

ABAC-BAAN

Naar: A. C.

29/05/2017

DATA NOT AVAILABLE

A. C.

Naar: ABAC-BAAN

05/07/2017

geachte,jullie sturen me op 29/05/2017 een mail "dat het gevorderde bedrag derhalve gegrond is en verschuldigd". Maar ik tref geen schuld omdat ik geen kennis had dat het namaak was. Het is de medecontractant die schuldig is en niet ik. Jullie hadden zelfs al op 22/05/2017 een mail (bevestiging) gestuurd dat ik het bedrag niet moest betalen. Dus zal ik het bedrag niet betalen.met vriendelijke groetValerie Callebert

ABAC-BAAN

Naar: A. C.

06/07/2017

Beste Mevr. Callebert,Ik moest er even naar zoeken, maar inderdaad, blijkbaar heeft mijn collega ook nog eens geantwoord.Ik zal dit met hem bespreken, eens hij terug is uit verlof.Onze excuses voor de verwarring.Mijn antwoord op uw vorige mail blijft alleszins geldig.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Kind regards,Melissa GasthuysAssistantABAC-BAAN ASBL/VZW'T Hofveld 2AB-1702 Groot-BijgaardenTel: 32 2 230 74 20Fax: 32 2 230 71 19melissa@abac-baan.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform