Terug

Arostor VWL BM 270/5 defect

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. C.

Naar: VAILLANT

26/10/2023

Op 9/10/2023 stelt de Vaillant technieker vast dat de compressor van mijn nieuwe warmtepompboiler type Arostor VWL BM 270/5 defect is (na nauwelijks één jaar in gebruik). De compressor kan volgens de technieker niet vervangen worden zonder het volledige toestel te vervangen. Vaillant zal het toestel vergoeden maar niet de installatiekosten voor de vervanging .Klacht 1: Vaillant vergoedt niet de installatiekosten (begroot door de door Vaillant erkend installateur op 2 personen 6 uur aan 75euro = 900euro). Na lang aandringen door de installateur wil Vaillant 320euro vergoeden, niet de volledige installatiekosten. Klacht 2: het is niet normaal dat de compressor niet afzonderlijk kan vervangen worden en de klant zijn volledig toestel moet vervangen. In dit geval gebeurt dit weliswaar onder garantie maar moest het defect iets later zijn opgetreden is de klant echt benadeeld. Het betreft hier een duur toestel van 3560 Euro.Klacht 3: het is niet normaal dat een toestel van 3560 Euro na 15 maanden stuk is. Moest mijn installateur geen stock hebben zou dit een wachttijd van 6 maanden kunnen betekenen.

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: T. C.

27/10/2023

O.Ref/CM-V10227476Beste heer Cnop,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken U hiervoor.Wij wensen U te herinneren aan onze mail van 16/10/2023 en blijven bij ons standpunt.Na analyse intern willen wij U informeren dat wij reeds een tussenkomst bieden van 320Eur voor de plaatsing.Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag voor een extra tussenkomst voor het vervangen van het toestel.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform