Terug

ARGENTA : fout kantoorhouder Eeklo in duurtijd Argenta Flexx. Na 1 jaar nog geen oplossing!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: Argenta Bank

05/03/2021

Ik verwijs naar mijn eerdere klacht dd 24.9.2020 waarvan u het antwoord op deze site niet wou vermelden https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceId=CPTBE01050108-83Opnieuw en korter (dit dossier is u genoeg gekend ) : Op 6 maart 2020 ging ik langs in het Argenta kantoor Eeklo (Boelens David) voor info langetermijnsparen na 65 jaar (tot mijn 99 jaar maximum).Er werd een Argenta Flexx opgesteld, de kantoorhouder forceerde de eerste storting 1.500€ want dit kon NIET met latere/vrije stortingen volgens hem (dus : contract gestart).Het bedrag werd afgehaald van mijn rekening doch na 9 maanden had ik hier nog niets van ontvangen. Ik vermoedde fraude/oplichting en contacteerde de klantendienst.Het Persoonlijk Certificaat werd opgesteld op 11.3.2020 maar mij NOOIT bezorgd tot mijn klacht in september 2020.Daaruit bleek een looptijd van slechts 10 jaar, dit is SLECHTS 3 jaar langer dan mijn huidig contract Ethias First die de kantoorhouder totaal slecht vond en een nieuw opstelde onder zijn beheer.U heeft mijn klacht afgewimpeld ter totale bescherming van de kantoorhouder. Ik kreeg totaal 20 pagina's mee (ZONDER Infofiche noch Algemene voorwaarden). Op die korte tijd daar zou ik die allemaal moeten lezen (??) waarvan ik er ondertekende in TOTAAL VERTROUWEN OP CORRECTHEID.Het Persoonlijk Certificaat moest mij volgens uw voorwaarden worden bezorgd op straffe van nietigheid en zelfs met recht op schadevergoeding binnen de maand. De datumfout zou mij ZEKER zijn opgevallen. Volgens art 4 van de Algemene voorwaarden (ontv. per mail in sept.2020 !!) kan ik de overeenkomst opzeggen binnen de 30 dagen maar ik ontving nooit iets. Dus ontnam u mij dit recht.Op 11/2/2021 (bijna na 1 jaar) ontving ik het eerste document Jaaroverzicht dd 16.01.2021 per post (en betaaluitnodiging aangezien de domiciliëring werd geschrapt).Ik verzoek u het bewijs te leveren dat het Persoonlijk Certificaat dd 11.03.2020 mij werd bezorgd binnen de maand.U HOUDT MIJ AL EEN JAAR AAN HET LIJNTJE !Dit contract is doelloos voor mij, er wordt ZEKER niet meer op gestort. Mijn rekeningen bij jullie (ook 3 spaarrekeningen) staan ondertussen allen op 0 gezet !Ik ben/was klant sedert 2004 (bij de eerste).Argenta hoort zijn kantoorhouders niet te beschermen voor hun fouten maar wel de klant.Dit contract is een zwarte vlek van fouten en bedrog.Ik blijf dit onrecht verderzetten en eis stopzetting contract en volledige terugbetaling.

Berichten (1)

I. L.

Naar: Argenta Bank

24/03/2021

U weigert mij verder contact, heeft niet gereageerd en DEKT ZODOENDE DE FOUTEN VAN DE KANTOORHOUDER, een schande.Ik heb opnieuw contact opgenomen met de Ombudsman verzekeringen (uw voorstel om deze dienst te "sussen" was buiten alle proportie en schandelijk). Het contract voldoet aan geen enkele vereiste, de fouten bij opstelling zijn crapuleus te noemen, de goedkeuring gebeurde in volste vertrouwen met de kantoorhouder hetgeen dus een vals vertrouwen was. Ik contacteerde uw klantendienst Argenta aangezien 6 maanden na afhaling 1500€ door Argenta ik nog GEEN ENKEL DOCUMENT had ontvangen (hoewel beloofd en uw fout onmiddellijk zou opgevallen zijn) en ik fraude/bedrog vermoedde. Ter plaatse was er trouwens geen tijd om de +20 tal bladzijden ter plaatse te lezen, velen bevatten ook niet de correcte gegevens.Normaal MOEST mij de individuele fiche worden bezorgd binnen de maand volgens uw voorwaarden (op straffe van niettigheid en zelfs schadevergoeding voor de klant), na zes maanden had ik die nog steeds NIET.U overtreedt hierbij de basisregel bij dergelijke contracten : het recht van opzeg binnen de maand na contractbevestiging.Ik laat het hier niet bij, dit sleept nu al meer dan een jaar aan.Ik onderneem nog verdere stappen en bereid een volgende klacht voor om in te dienen bij bevoegde instanties.Dit vraagt enorm veel energie en frustraties door uw fouten en hardnekkigheid van de klachtendienst om deze toe te dekken. Het vertrouwen in uw bank is volledig weg (klant sedert 2004).De slogan van Argenta "Zo simpel kan het zijn" is echt misleidend voor (potentiële) klanten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform