Terug

Argenta blijft Reserveringsvergoedingen aanrekenen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Argenta Bank

07/08/2020

Beste,Opnieuw hebben wij een brief ontvangen van Argenta met de mededeling dat er reserveringskosten aangerekend worden.Zoals reeds eerder vermeld blijf ik ook bij het standpunt dat deze kosten niet mogen aangerekend worden gezien de huidige situatie. Ik aanvaard hun schrijven niet en vraag dat deze bedragen terugstort worden.Het is absoluut ongepast dat Argenta blijft volharden in boetes aan te rekenen wanneer het duidelijk over overmacht gaat.Ik kan op geen enkele wijze mijn aannemer in gebreke stellen omdat er vertragingen zijn. Hier is ook een duidelijk contract met vaste termijnen maar vanwege de Corona crisis is dit niet geldig. De bouwsituatie waarin wij als klanten zich momenteel bevinden is al moeilijk genoeg. Ik kan er niet omheen dat de bank op deze wijze de situatie verergert.Nu verschijnen er artikels dat ze wanbetalingen verwachten tegen het einde van het jaar als gevolg van de crisis. Ze zijn het zelf aan het veroorzaken op deze manier.De Ombudsdienst kan de klanten ook niet beschermen of helpen tegen deze praktijken.Als klanten voelen wij ons machteloos en worden wij gedwongen om talloze emails te versturen om een oplossing te vinden. Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform