Beste meneer Peremans, beste Klachtenbox,Hartelijk dank voor uw email. Het spijt mij te horen dat u niet van uw vakantie heeft kunnen genieten door uw ongeluk. Ik hoop dat u spoedig hersteld of al hersteld bent. Sunweb wenst u in elk geval veel beterschap toe.Zoals u wellicht weet, hadden wij nog niet gereageerd op uw eerdere email van 22 augustus. Dit heeft te maken met onze opgelopen reactietermijn door de drukte van het hoogseizoen. Mijn excuses voor eventueel ongemak dat u hierdoor heeft ervaren. In uw emails geeft u aan dat u onterecht extra bent belast met een bedrag van 2150,42 euro vanuit Sunweb. Dit is gebeurd nadat u uw vakantie had omgeboekt naar aanleiding van uw ongeluk en het al betaalde bedrag van 1884,78 euro was overgezet naar uw nieuwe boeking 5187574. U had begrepen dat u op 16 augustus voor 12.00 's middags het openstaande bedrag van 2150,42 euro voldaan moest zijn, omdat wij anders genoodzaakt waren de nieuwe boeking tegen kosten te annuleren. Op 16 augustus hadden wij uw betaling helaas nog niet ontvangen, waardoor onze administratie genoodzaakt was de boeking om 12.47 uur te annuleren met kosten. U heeft nu het verzoek ingediend om uw aanbetaling van 1884,78 euro terug te ontvangen. We hebben de situatie onderzocht. Het spijt mij dan ook u mede te moeten delen dat wij dit verzoek niet kunnen inwilligen. Graag leg ik u uit wat onze redenen hiervoor zijn. - U moest het bedrag van 2150,42 euro betalen bovenop het al betaalde bedrag van 1884,78 euro om de aanbetaling van uw nieuwe boeking te voltooien. De aanbetaling is normaal 30% van de reissom, maar uw nieuwe boeking had standaard vluchten en deze moeten ook altijd direct betaald worden bij het boeken. Hierdoor was uw totale aanbetaling voor uw nieuwe vakantie 4035,20 euro. Het al betaalde bedrag van 1884,78 euro dekte dit niet.- Zoals u kunt zien op de twee facturen die wij u hebben gestuurd na uw omboeking, diende de aanbetaling per direct voldaan te worden (op de boekingsdatum van 17 juli 2023). Ik heb voor uw overzicht alle versies van de facturen toegevoegd. Versie 1 en 2 zijn van voor de annulering, versie 3 en 4 zijn uw annuleringsfacturen.- Onze administratie heeft u 4 keer gecontacteerd na de boekingsdatum om u te herinneren dat u het openstaande bedrag van 2150,42 euro diende te voldoen. Zij hebben ook aangegeven dat wij anders genoodzaakt zijn uw boeking met kosten te annuleren. Op 24 juli, 31 juli en 6 augustus hebben wij u een email gestuurd met de herinnering. Op 15 augustus heeft onze administratie zowel telefonisch als per email aan u doorgegeven dat u voor 12.00 's middags op 16 augustus 2023 betaald diende te hebben, anders hadden wij geen andere keuze meer dan te annuleren confirm Sunweb's voorwaarden. Dit was inmiddels een maand nadat u uw boeking gemaakt had.- U geeft zelf aan in uw email dat u te laat was met betalen. Wij hebben u meermaals gewaarschuwd voor de gevolgen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om tijdig te betalen. Ik vertrouw erop u hiermee goed gea¯nformeerd te hebben over onze redenen om uw verzoek tot teruggave van de aanbetaling af te wijzen. Omdat uw annuleringskosten hoger zijn dan het betaalde bedrag, verzoeken wij u vriendelijk het bedrag van 2150,42 euro te voldoen. Mocht u een betalingsregeling hiervoor willen treffen, staan wij uiteraard open voor uw voorstel. U kunt eventuele voorstellen voor betalingsregelingen sturen naar administratie@sunwebgroup.com. Onze administratie kijkt graag met u mee om u hierin tegemoet te komen. Namens Sunweb, wens ik u nog een fijne dag toe.Met vriendelijke groet, '‹Pearly Customer SupportPostbus 1439, 3000 BK Rotterdamt +31 (0)10 2802102e customersupport@sunweb.nli www.sunweb.nl Op Di, 5 Sep om 11:55 AM , Klachtenbox klachtenbox@test-aankoop.be schreef: 340721:2707188 340721:2707188