Terug

Annulering

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: ADOBE SYSTEMS BELGIUM

01/12/2025

Ik betaalde voor de Education-versie van 39,99 euro per maand. Ik heb dit abonnement geannuleerd omdat het te duur werd voor iets dat ik slechts ongeveer één keer per maand gebruik. Vervolgens werd mijn plan automatisch omgezet naar een duurdere formule zonder duidelijke communicatie of toestemming. Daarna werd ik ook nog eens geconfronteerd met een “early termination fee” van 396,52 euro, wat volledig disproportioneel is ten opzichte van de voorwaarden zoals ik die begrijp — namelijk 50 procent van de resterende maanden. Dit bedrag klopt dus absoluut niet. Daarnaast heb ik ook meerdere maanden betaald nadat ik mijn plan geannuleerd had, terwijl ik de diensten niet gebruikte. Dit is voor mij onaanvaardbaar. Tijdens het gesprek met de supportmedewerker kreeg ik uiteindelijk een voorstel voor een studententarief, maar nog voor ik hierop kon reageren werd de conversatie beëindigd. Dit toont een tekort aan professionaliteit en maakt het onmogelijk om tot een correctere oplossing te komen. Ik vraag het volgende: Onmiddellijke annulering van mijn huidige abonnement zonder bijkomende kosten. Correctie van het foutieve early-termination bedrag. Terugbetaling van de maanden die ten onrechte in rekening werden gebracht nadat ik mijn abonnement had geannuleerd. Een formele uitleg hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom mijn abonnement zonder mijn toestemming is aangepast.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform