Beste mevrouw, mijnheer,
Op 10 augustus 2025 boek ik een vlucht van Brussels Airport naar Brindisi, Italië voor 294,99 euro.
Boekingsreferentie: 7ZWQ33
Vliegmaatschappij ITA Airways ·
Vertrekdatum en uur, 1 september om 18:55. Vluchtnummers AZ165, AZ1625
Terugreis 9 september om 6:20.
Vluchtnummers: ITA Airways · AZ1620, AZ156
Op 30 augustus wordt de vlucht van Brussel naar Rome geannuleerd zonder uitleg.
ITA Airways biedt een andere vlucht aan op 2 september met vertrek om 7:20 en tussenstop van 4 uur in Rome. Een dag van mijn vakantie gemist. Terugreis blijft ongewijzigd.
Op 2 september geen rechtstreekse trein naar de luchthaven zo vroeg in de morgen, dus hotel geboekt in Brussel voor 1 september. Zie reserveringsbevestiging bij Hotel Van der Valk Brussels Airport.
Op 7 september ontvang ik opnieuw een annulatie van mijn vlucht Rome-Brussel. Er volgt geen nieuw voorstel. Na enkele uren toch de klantendienst van Ita Airways kunnen bereiken en er wordt een andere vlucht voorgesteld 5 uur later. Vertrek om 11:20 in Brindisi en opnieuw lange tussenstop in Rome. Eerste vlucht heeft 20 minuten vertraging. Tweede vlucht naar Brussel vertrekt 1 uur te laat.
Hierbij vraag ik een schadevergoeding aan voor de gederfde vakantiedag, voor de vertragingen en ook voor de kosten van de hotelboeking ter waarde van 114,50 euro.
met vriendelijke groeten,
Martine Vandenabeele