Terug

Annulering vlucht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Annulering

Klacht

G. V.

Naar: Lastminute.com

04/07/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 12 mei 2025, hebben wij via uw platform een vlucht én reis geboekt van Brussels Airport (Zaventem) naar Málaga, met vertrek op 3 juli om 16:25 uur. Tot onze grote teleurstelling en frustratie verliep onze reis allesbehalve zoals gepland. Reeds bij de veiligheidscontrole op de luchthaven ontvingen wij het bericht dat onze vlucht meer dan 2,5 uur vertraging zou oplopen. Na langdurig wachten kregen wij uiteindelijk te horen dat de vlucht geannuleerd was. Tot onze verbazing werd hierover geen enkele duidelijke communicatie verstrekt door u of de luchtvaartmaatschappij. Pas de volgende ochtend vernamen wij per e-mail dat onze vlucht was omgeboekt naar zondag 6 juli, drie dagen later dan oorspronkelijk voorzien, met een overstap in Frankfurt. Voor een reis die normaal slechts drie uur zou duren, zouden we nu meer dan zes uur onderweg zijn, wat onaanvaardbaar is voor een korte vakantie. Wij kregen geen enkele keuzevrijheid aangeboden om: • de reis te annuleren met terugbetaling; • een alternatieve vlucht te kiezen; • of contact op te nemen met een medewerker. Daarom zagen wij ons genoodzaakt om: • zelf een nieuwe vlucht te boeken; • extra hotelnachten bij te boeken om van onze vakantie alsnog iets te maken; • meerdere pogingen te doen om contact met u op te nemen, zonder enig gehoor. Wij vragen u dan ook dringend om: 1. Volledige terugbetaling van de oorspronkelijk geboekte vlucht; 2. Compensatie van de gemiste hotelnachten (3 nachten) 3. Een compensatie conform EU-verordening 261/2004, gezien de late annulering en gebrekkige communicatie. In de bijlage treft u alle relevante documenten aan, waaronder de oorspronkelijke boeking, bewijs van de annulering, nieuwe vluchtreservering en hoteluitgaven. Wij verzoeken u vriendelijk, doch dringend, om binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief op onze klacht te reageren en over te gaan tot de gevraagde compensatie. Indien wij geen gehoor ontvangen, zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen via het Europees Consumenten Centrum of andere juridische kanalen. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform