Terug

annulering vlucht zonder reden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

10/06/2020

Beste , Ik bestelde op 18/12/19 twee vluchten Antwerpen- Malagavoor 14/06/2020-02/08/2020 + mijn honden (1in het ruim en 1 in de cabine )= 889,96€ Op 9 MAART 2020 , kreeg ik plots een mail van Tui dat ze hun voorwaarden wijzigen vanaf 1/4/20 en er géén honden meer toelaten met een platte snuit . (Ik heb een boxer = platte snuit)Ik reageer meteen, de vluchten zijn mij verkocht onder andere voorwaarden , ik ben hier niet mee akkoord. Bovendien reis ik voortdurend over en weer met deze hond , met TUI, nooit géén problemen. Bij andere maatschappijen is het zo dat je dan een formulier invult voor eigen verantwoordelijkheid ) Na wat heen en weer getelefoneer krijg ik toestemming de boxer-hond toch mee te nemen mits ook een formulier in te vullen.( idem Brussels airlines).De toelating geldt tot al mijn vluchten tot en met september OPGELOST voor deze zomer. ONDERTUSSEN : Deze bovenstaande vluchten werden geannuleerd door de Corona crisis Ik heb hiervoor op 14/05/20 een voucher gekregen. PRIMA Ik heb meteen herboekt op 15/05/20 :van 28/06/2020 - 2/8/2020 = reserveringsnummer----supplement betaald = 72€ Honden inclusiefHier stelt zich reeds het probleem dat deze herboeking door overmacht pas geboekt kon worden nà hun uiterste boekdatum 1/4/20 om mijn hond mee te nemen .. maar telefonisch werd mij beloofd dat dit géén probleem zou zijn . OPGELOST , maar hopelijk géén probleem bij de check-ins. Deze vluchten heb ik zelf nogmaals omgeboekt op 25/5/2020 toen bleek dat Spanje gesloten bleef tot 1/7/2020 en niet tot 15/6/20 zoals eerder gesuggereerd Deze keer omgeboekt naar 4/7/2020 - 1/08/2020 reserveringsnummer -----groot supplement 202€! Honden inclusief , zelfde vraag ivm de honden .. hopelijk géén probleem bij het inschepen.  Deze laatste vluchten worden nu PLOTS geannuleerd op 9/6/2020 , deze keer zonder overmacht-reden, door Tui zelf via mail .Totaal betaald voor deze vlucht 1163,96€ Tui zegt op VTM nieuws van 9/6/2020 dat we 5 dagen hebben om om te boeken, gratis. Echter de web-site ligt plat, de telefoon is overbelast. Is er nog plek mèt mijn honden?( Op elke vlucht slechts 2 plaatsen voor een hond in het ruim!) Hiervoor wil ik een oplossing om alsnog te vertrekken MET mijn honden ! Ik probeer te telefoneren maar wordt afgebroken, zoals iedereen , zelfs on hold wordt je niet meer gezet. Bovendien ben ik op 25/5/2020 in een poging TUI te bereiken reeds 1,5 uur op hold gezet , aan 0,30cent per minuut. Kostprijs 27€ .bellen naar Tui is betalend vanaf de eerste 1/2 minuut om nadien te melden met een automatisch antwoord dat de lijn overbelast is . Dit zou verboden moeten worden. Ik begrijp best dat bellen betalend is .. maar dan wèl vanaf dat je iemand aan de lijn krijgt.Bij Tui al voordat je een keuzemenu hoort in 3 talen.. 1163,96€ + 27€telefoonkosten= 1190,96€ Ik had ook een tweede vlucht geboekt op 18/12/2020 Malaga -Antwerpen 3/7/20 -5/7/20= 279,98€ ref 027278970Hiervoor nog steeds géén voucher of annulering gekregen.Nochtans valt de datum vòòr de datum van de éérder geannuleerde vlucht ?? Ook hiervoor als deze alsnog geannuleerd wordt door Tui zelf een schadevergoeding + terugbetaling . Het gevolg : Op dit moment géén vluchten voor ons. 1190,96€ betaald. Géén vouchers, duurt waarschijnlijk 2 weken. dan is het te lààt om nog ergens plaats te vinden. Een deadline van 5 dagen via TV gecommuniceerd maar nièt naar ons persoonlijk. Lijkt mij ongeldig. Ik ben in de ONMOGELIJKHEID om gisteren of vandaag te herboeken , géén communicatie met Tui mogelijk . Website plat en tel overbelast. Géén mailadres te vinden dat géén no-replay adres is. ... Een hondenliefhebster die eerst vol begrip was maar zich nu héél bekocht voelt door TUI dat niet te vertrouwen blijkt en héél slecht georganiseerd is , site plat , tel plat, géén mailadres , géén enkele communicatie mogelijk Klanten vluchten laten boeken , annuleren en géén andere datum voorstellen en onbereikbaar zijn , ultimatums stellen via Tv ... Wat ik wens : onmiddellijk gecontacteerd te worden voor een andere datum te vliegen MET mijn hond . Desnoods vanuit Brussel. Zonet schadeloosstelling voor een annexatie die Tui zelf maakt en geld meteen terug . Ik geef Tui 1 dag om mij te mailen of te bellen, want ik ben ALTIJD bereikbaar. Tui heeft mijn tel en mail, mijn boeking besteld op 25/5/20 om 13.23u. Antwerpen-Malaga mèt 2 honden. Zo is er maar 1 passagier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform