Terug

annulering vlucht - boeken alternatief transport

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Annulering vlucht

Klacht

A. D.

Naar: RYANAIR

11/10/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 29/02/2024heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. FR7986 geboekt van Brussels South Charleroi naar Heraklion, Kreta voor de dag 01/10/2024. Op 30/09/2024 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Hierdoor hebben we een nieuwe, duurdere vluchten via Parijs moeten boeken en bijkomend treinvervoer moeten betalen voor 6 personen. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 3600€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring

Bemiddeling door Testaankoop 30 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform