Beste, Op 30 mei 2020 boekte ik 3 vliegtickets met Tui Fly van Oostende naar Alicante op 15 juli en 1 vliegticket van Alicante naar Oostende op 24 juli. Vandaag (09/06) kreeg ik een e-mail van Tui Fly dat deze heenvlucht van 3 tickets geannuleerd is doordat heel wat landen inreisbeperkingen opleggen of de grenzen sluiten en dat er binnen 2 weken weer contact met mij zal opgenomen worden over hoe ik een voucher zal ontvangen. Graag wou ik deze vlucht vandaag al omboeken naar een vlucht die dus wel nog doorgaat, maar omboeken kan enkel telefonisch en het is onmogelijk om binnen te geraken bij Tui Fly, want hun telefoonlijnen zijn overbelast. Bovendien vind ik het schandaleus dat men nu woekerprijzen vraagt voor deze vluchten en men dus gewoon verwacht dat de consumenten opnieuw met hun eigen centen aan woekerprijzen een nieuwe vlucht boeken zonder garantie te hebben dat deze wel doorgaat. Dit zal uiteindelijk uitdraaien op nog meer gecancelde vluchten en heel wat vouchers en een reis die noodgedwongen niet zal kunnen doorgaan, dus kortom nog meer verloren uitgaven. Ik wil dus vragen dat Tui fly voor zijn consumenten zelf een omboeking voorstelt zonder meerprijs, want ik boekte deze vlucht namelijk nog geen 2 weken geleden en bovendien wil ik geen voucher, maar gewoon een garantie op een vlucht naar Alicante die doorgaat. Indien er geen vlucht naar Alicante meer beschikbaar is, eis ik dat ik ook een terugbetaling krijg voor zowel de heenvlucht als de terugvlucht, aangezien ik dan niet op mijn bestemming geraak.