Terug

Annulering terugvlucht zonder enige communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Annulering

Klacht

D. M.

Naar: BOOKING.COM

25/05/2025

Beste, Via deze weg wil ik een formele klacht indienen betreffende mijn recente ervaring met het platform van Bookings.com en de geboekte vlucht van en naar Cairo. Op 08/05 had ik een vlucht geboekt van Brussel naar Cairo via Wenen. Helaas hebben wij deze vlucht gemist (OS8176), wat niet alleen een grote verstoring van onze reis heeft veroorzaakt. Wat ik echter bijzonder teleurstellend vond, is de manier waarop mijn situatie door de klantenservice is afgehandeld. Na het missen van mijn vlucht heb ik onmiddellijk contact opgenomen met hun diensten, maar de geboden oplossing was onvoldoende en onprofessioneel. Er werd geen adequate hulp geboden en werd enkel doorverwezen naar de luchtvaartmaatschappij. Op eigen kosten hebben wij een nieuwe vlucht geboekt naar Cairo om alsnog op bestemming aan te komen. Op zondag 11/05 nadat wij via het platform bericht kregen dat we online konden inchecken bleek tot mijn verbazing dat de vlucht was geannuleerd, zonder enige voorafgaande kennisgeving van hun zijde. Het is voor mij onaanvaardbaar dat ik pas op het moment van inchecken vernam dat mijn vlucht was geannuleerd, zonder enige communicatie voorafgaand aan dit moment. Dit heeft niet alleen geleid tot veel ongemak en onduidelijkheid, maar ook tot onverwachte kosten voor alternatieve reismogelijkheden, die ik niet had kunnen voorzien. Er is op geen enkele manier melding geweest dat onze terugvlucht geannuleerd was. De luchtvaartmaatschappij Swiss Airlines verwijst ons ook naar het platform Bookings.com betreft de communicatie tot annulatie van de terugvlucht gezien zij als derde persoon fungeren waarbij onze reis is geboekt. Onze terugvlucht hebben wij opnieuw rechtstreeks kunnen boeken bij Swiss Airlines voor dezelfde vlucht/ stoelen als die wij hebben betaald bij de originele boeking. De gemaakte kosten van totaal €616,04 voor het opnieuw boeken van dezelfde vlucht + telefoonkosten van €80,00 voor het bellen naar het buitenland hadden wij graag vergoed gezien. De annuleringsvoorwaarden zijn mij niet duidelijk. Mocht u van mijn kant nog informatie nodig hebben, hoor ik dit graag.

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 25 mei 2025

BOOKING.COM

Naar: D. M.

18/06/2025

------------------------------------ Dora G. (CS Global) 18 jun 2025 13:15 CEST Your reference: Our reference: 40-642430434 Dear Test Aankoop, Further to your email dated 25 May 2025, please find attached our reply. I hope (and trust) that I have informed you sufficiently. Please respond to the current message (cs.relations.legal@booking.com) for future correspondence on this file. Kind regards, Dora G. CS Senior Relations Specialist Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [YX6XJK-D4NW2]

BOOKING.COM

Naar: D. M.

08/07/2025

------------------------------------ Dora G. (CS Global) 8 jul 2025 11:45 CEST Your reference: Our reference: 40-642430434 Dear Test Aankoop, We would like to confirm that our partner Gotogate submitted the tax refund application to the airline. As soon as the funds are received from the airline they will be transferred directly to the customer's payment method. Kind regards, Dora G. CS Senior Relations Specialist Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [6EGKYX-G554V]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform