Terug

Annulering reservatie.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. K.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

19/01/2020

Beste, ik heb verschillende boekingen voor ons famillietrip via tuifly.be geregeld voor een vlucht op 28/01/2020 (oostende-eskisehir).Omdat we in totaal met 12 personen zijn (meer als 9 personen kan je niet in 1x boeken). Dus heb 5 verschillende boekingen (boekingsnummers) waarvan 1 van mijn reservaties geannuleerd is geweest wegens de betaling niet binnen het uur is ontvangen zogezegd terwijl deze bij de andere boekingen wel het geval was.Ik heb telefonisch contact opgenomen met de klantendienst op 19/01/2020 (na ik het gemerkt had dat er een annulering was omdat ik online mijn plaatsen wou reserveren!).Ik heb 20-25 minuten (0.30/EUR per min.) een mevrouw aan de lijn gehad die mij totaal GEEN hulp heeft aangeboden.volgens haar moest ik een nieuwe boeking plaatsen en zou ik het verschil moeten betalen (terwijl ik een online betaling heb uitgevoerd en GEEN reactie heb gehad tijdens de betaling dat de betaling geweigerd is of een andere melding).Op 7/01/2020 is de betaling van €81,00 gebeurt via mijn rekening met online banking.Nu beweerde deze mevrouw -dat ze geen andere oplossing kon vinden -dat ze met niemand anders kon verbinden die het wel kon oplossen-dat ze mijn reservatie zag (terwijl ik met mijn vaste lijn gebeld had) kreeg ik niet het woord om mijn reserveringsnummer te vermelden)Na een gesprek zonder OPLOSSING met deze mevrouw greep mijn man ertussen om een oplossing te vinden.Na dat mijn man zei dat we de volgende maatregelen en juridische stappen zouden nemen kon ze wel iemand die het kan oplossen doorverbinden (terwijl ze het hele gesprek beweerde dat deze niet kon en dat de enige oplossing was om een nieuwe boeking te plaatsen).Maar aangezien het zondag was kon deze weer niet.Ondertussen is deze vlucht +/- €20,00 duurder (het prijs speelt geen rol het gaat om de klantenservice en principe) ! Deze mevrouw of het klantendienst moet in mijn ogen klanten hulp aanbieden en niet doen alsof ze geen oplossing te bieden hebben! Als ik een betaling kan uitvoeren en het is gelukt en het bedrag wordt afgehaald van mijn rekening is deze boeking OK voor mij. Nu zou ik graag een oplossing willen zoeken via jullie aangezien ik niemand via mail kan bereiken en telkens telefonisch contact moet opnemen voor te horen dat ik een andere boeking moet plaatsen en meer moet betalen verwacht ik via jullie een rechtzetting voor mijn reservering.Waarvoor dank.Met vriendelijk groeten.familie K

Berichten (1)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: P. K.

18/02/2020

Geachte mevrouw, mijnheer,Hierbij sturen wij u dit bericht naar aanleiding van het klachtendossier van klant Karaca Hayati.Wij namen nota van de opmerkingen van de klant met betrekking tot bovenstaand reservatienummer en deze bemerkingen werden met zorg doorgenomen.De bemerkingen aangaande de klantendienst werden genoteerd.TUIfly hecht veel belang aan de kwaliteit van haar dienstverlening en onze vertegenwoordigers worden volledig binnen deze optiek opgeleid.Wij betreuren het dan ook indien de service niet beantwoordde aan de verwachtingen van de klant.De bemerkingen werden aan het correcte departement overgemaakt, zodat deze verwerkt kunnen worden.Wij betreuren te vernemen dat de boeking met reserveringsnummer 27348271 geannuleerd werd. Nieuwe boekingen, minder dan een maand voor afreis en online boekingen moeten bij reservatie onmiddellijk betaald worden.De bevestigingsmail met betalingsopdracht wordt automatisch verstuurd bij online boekingen. De betaling van het reservatienummer 27348271 werd echter pas ontvangen om 19u54 terwijl de boeking werd gemaakt om 18u34.Omdat het systeem de betaling niet meteen na de boeking kon detecteren, werd deboeking van klant Karaca niet tijdig gevalideerd, met de annulering tot gevolg.Naar bovenstaande argumentatie kunnen wij dan ook geen positief gevolg geven aan dit dossier. In de overtuiging u met bovenstaande verduidelijking voldoende te hebben geïnformeerd, tekenen wij,Met achting,Quality After SalesZonder nadelige erkenning en met behoud van al onze rechten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform