Terug

Annulering geweigerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: BOOKING.COM

13/11/2023

Beste,Ik heb een probleem met Booking.com waar ik geen fatsoenlijke oplossing voor krijg.Korte schets:17/10 rond 20:30, ik ben op terugweg van Oostenrijk en het wordt te laat om tot thuis te rijden. Daarom beslissen mijn collega en ik om halverwege te overnachten. Ik gebruik Booking app om een hotel te vinden ergens langs de route die we gaan passeren.Ik vind een hotel, Mosel Hotel Hähn, en boek de twee kamers. Geen annulering mogelijk, maar dat is geen probleem, we zijn immers al onderweg naar het hotel. Betaling via mijn creditcard. Als ik een bevestingsbericht krijg zie ik dat de receptie van het hotel sluit om 21:00.Ik heb de boeking gemaakt om 20:58 en het is nog een uur rijden tot aan het hotel. Ik bel het hotel onmiddellijk (om 21:03, en ik krijg een keuzemenu te horen en kies ‘1’ voor boekingen. De telefoon blijft overgaan, maar ik krijg geen antwoord. We moeten dus een ander hotel zoeken.Ik schrijf in de app naar het hotel dat wij niet tijdig kunnen aankomen en dat ik de boeking annuleer. Pas de volgende voormiddag krijg ik antwoord van het hotel dat ze open zijn tot 22:00 en dat ze een ‘keyboy’ hebben, sorry rooms are to pay.Ik moet de twee kamers volledig betalen.Ik heb een klacht gestuurd naar booking.com en heb een heleboel antwoorden van hun klantendienst ontvangen. Sommige zijn nietszeggende reacties omdat ze het dossier niet fatsoenlijk hebben ingekeken, maar steeds komt het er op neer dat zijn er niets aan kunnen doen, en dat het hotel de betaling niet wilt terugstorten.Ik bestelde dus twee kamers om 20:58, meld deze af om 21:10 (ongeveer) omdat ik vaststel dat we nooit op tijd in het hotel geraken en moet de volle pot betalen? Als dit geen afzetterij is, dan wel een zeer bedenkelijke houding van het hotel én van Booking.com.Het is niet dat het hotel de kamers heeft moeten vrijhouden voor ons en dat ze andere klanten hebben moeten doorsturen, ze waren al gesloten op het moment dat ik boekte!Kunnen jullie hierin bemiddelen?Ik heb de communicatie met Booking.com en het hotel, alsook het uitgaande telefoongesprek naar het hotel in mijn telefoon.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform