Terug

Annulering en tegoedbon

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. C.

Naar: Zoli99

23/06/2023

Ik kocht op 1 april een zetel bij Zoli99 die 26 april geleverd zou worden. Een week na datum had ik zelf nog steeds geen nieuws ontvangen, waarna ik zelf contact opnam. Zij wisten me pas dan te zeggen dat de zetel niet in stock was en ze ook niet wisten wanneer dit wel zo zou zijn en ze me zouden contacteren wanneer ze dit wisten.Ruim weken hierna nam ik zelf nogmaals contact op waarop ze me wisten te vertellen dat ik de week van 22/5 zou te horen krijgen wanneer de zetel kon geleverd worden. Maar weer geen bericht na datum. Ik heb dan besloten de zetel te annuleren, door 2 mails te sturen. Hier kreeg ik ook geen antwoord op. Vrijdag 9 juni kreeg ik een leverdatum (ook al annuleerde ik de bestelling). Na het bellen met de klantendienst kregen we te horen dat we enkel een tegoedbon voor de prijs van de zetel krijgen, ook al is de annulering niet omdat we ze niet willen maar omdat het onmenselijk is om 3 maand op een zetel te wachten, zeker als het bedrijf in kwestie zelf geen actie neemt om ons op de hoogte te houden. Volgens een bevriende legal expert is het niet legaal om een terugbetaling te weigeren en een tegoedbon te geven (zelfs al staat dit in de voorwaarden) daarom zou ik graag klacht indienen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform