Terug

annulering booking vluchten TAP

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: TAP AIR PORTUGAL

30/06/2020

Beste,Eind 2019 bestelde ik een vliegreis voor 4 personen van Brussel naar Faro ,Portugal .Het was voor een jaarlijkse vakantie met mijn dochter en twee kleinkinderen de eerste 14 dagen van Aug 20.De vluchten werden geboekt bij Tap airline met vertrek vanuit Brussel op 1Aug 20 en terugvan uit Faro,Portugal op 15 aug 20 .Voor de vluchten betaalde ik met MasterCard voor een totaal bedrag van 950,84 euro.Intussen boekte ik ook een appartement voor een verblijf van 14 dagen via airbnb.Nu op 23 jun 20 kreeg ik om 18.35 hr een mail van Tap dat mijn vlucht op 15 aug was geannuleerd .Betreffende de heenvlucht was er geen sprake en dat ik een refund kon aanvragen .De volgende dag heb ik dan deze informatie gecontroleerd via mijn booking nr SLLJ7K .Hieruit bleek dat mijn heen vlucht ook geannuleerd was .Het betreft de vluchten TP0653 op 1aug vanuit Brussel en de vlucht TP0656 op 15 aug 20 vanuit Faro .Dus beiden geannuleerd . Er werd naar een refund gewezen of een nieuwe booking .Ik heb dan getracht om te telefoneren voor een rebooking maar dit was aan onbegonnen zaak.Uiteindelijk koos ik voor een refund om dan achteraf toch te rebooken voor de vluchten .Er werden mij dan vier vouchers toegewezen voor een totaal bedrag van 838.6 euro wat in het totaal 112.24 euro minder is dan wat ik voor de bookings betaalde namelijk 950.84 euro dus totaal onaanvaardbaar .Ik heb dan vernomen dat ik hier totaal niet mee moet akkoord gaan en ben dat bij deze ook niet .Trouwens wat ik wil is gewoon een nieuwe vlucht op de zelfde data .Er vliegen genoeg vliegtuigen van TAP of in cosharing met TAP .Een overbooking van de vluchten was heel eenvoudig geweest.Alleen zijn de prijzen nu dubbel zo duur en daar is het in feite om te doen . Namelijk meer geld ontvangen voor de vluchten op die zelfde datum . De annulatie was totaal niet noodzakelijk het is gewoon een kwestie van duurdere vluchten trachten te verkopen en de mensen te bedriegen .De booking werd uitgevoerd onder het nr SLLJ7K .Groeten,Eddy

Berichten (2)

TAP AIR PORTUGAL

Naar: E. D.

19/07/2020

Dear Mr.,Please be advised that the written communication of the TAP MilesGo programme is done through the Portuguese, English, French or Spanish languages.In order to process your request, we kindly ask that you send your message in one of the options above.For further information please feel free to contact us at any time.Best regards,Giovanna Silva FernandesPrograma TAP MilesGoPT ( 211 234 408BR ( 0800888 2066* miles@tapmilesandgo.comflytap.com milesandgo.flytap.com-----Mensagem original-----

TAP AIR PORTUGAL

Naar: E. D.

20/07/2020

Dear Sir/Madam,We apologize in advance for the inconvenience.We have reviewed your request and inform you we do not accept claims via email.We kindly ask you to submit a formal complaint on our website, via the form available through s:www.flytap.com/en-gb/support/talk-to-us/complaintUnder normal circumstances, we shall answer to a written claim within sixty (60) days from the date of its receipt.If we fail to respond within this deadline or if you have additional questions, please reach TAP Complaints directly, on (351) 21 843 11 00, option 4, Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m.If calling from another country, please check the availability for local contact at s:www.flytap.com/en-pt/support/contactsKind regards, Pedro Dias Unsubscribe--


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform