Terug

annuleren van overstap

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. A.

Naar: Proximus

20/12/2022

Beste op 15.11.2022 krijg ik medewerker van proximus aan mijn deur die mij wilde overtuigen om te overstappen naar proximus achteraf ben ik te weten komen dat de persoon was niet van proximus wel van u-smile die promoties verkoopt van proximus ik heb hem binnen gelaten en hij heeft mij betere services aangeboden voor minder dan mijn huidige Telenet en base abonnement toen betaalde ik voor Telenet maandelijks 49 euro en voor base 39 euro bijna 90 euro totaal hij heeft mij digitaal tv ,onbeperkte internet, netflix ,vaste lijn en gsm abonnement voor maar 77 euro aangeboden gedurende 1 jaar wat meer dan 10 euro minder en betere opties bij , ik heb het aanvaard en contract getekend hij heeft een sim card achter gelaten en zei dat ik over 2 dagen kan genieten van gsm abonnementen al , daarna zullen ze mij contacteren voor de internet en tv installatie ik heb op 18.11.2022 email ontvangen van proximus om een afsprak te maken voor internet installatie , ik heb ze gebeld , medewerker van proximus heeft een dag in de maand december vast gelegd voor de installatie , maar ik wou dat zeker zijn voor mijn factuur dat ik achteraf geen verassingen heb , persoon aan de lijn heeft mij gezegd dat mijn eerste factuur zal 125 euro zijn omdat ik de full optie gevraagd heb , ik leg haar uit dat ik de promotie krijg van 77 euro gedurende 1 jaar dat ik een email ontvang dat er ook staat 77 euro vaste prijs , ze zei dat het niet mogelijk is dan zei ik tegen haar dat ik wel dan willen annuleren, want voor mij is niet voordelig om over te stappen , ze heeft mij gevraagd hoeveel dat ik betaald aan telenet en base toen ik haar gezegd dat rond de 90 euro is belde ze haar supervisor en heeft mij onhold gezet , daarna ze zei mij dat ze uitgelegd heb aan haar supervisor en kan ze mij ook kunnen geven voor 90 euro basic internet en gsm abonnement , ik heb niet accepteert en vraagt voor de annulatie wat ze dat ook gedaan is , heb achteraf telefoon gekregen van proximus om te uitleggen waarom dat ik geannuleerd heb , ik leg het uit en ze hebben mij gezegd dat de fout van u-smile is dat ze altijd valse beloftes doen en krijgen ze de telkens problemen daarmee ik zei ja dat kan ik niet weten , heb weeral bevestigd mijn annulatie, maar dan krijg ik de telefoon van u-smile ik moest weer uitleggen wat er aan de hand was ze hebben mij ook gezegd dat er altijd probleem is met proximus medewerkers omdat ze niksweten, ik bevestigd mijn annulatie opnieuw aan u-smile ook , dag nadien ben ik opnieuw gebeld geweest door proximus weer alles uitgelegd en gevraagd voor annulatie , ze hebben mij gezegd dat alles in orde is en alles geannuleerd ,ik dacht dat alles oké was , ben paar dagen later bij base shop geweest om mijn contract te verlengen en een nieuwe gsm te kopen met abonnement alles loopt goed tot 9.12.2022 die dag morgens vroeg ineens mijn gsm geeft simkaart foutmelding ik dacht dat mijn simkaart was defect ben naar de base shop geweest om mijn simkaart te vervangen ze hebben mij gezegd dat mijn abonnement stop gezet dat ik overstapt naar proximus ik zei dat het niet kan, dat ik geannuleerd heb , maar blijkbaar proximus heeft mij toch klant van gemaakt zonder mij te verwittigen ik heb ze onmiddellijk gebeld om recht te zetten maar ze hebben mij gezegd als ik dat nu doet zal mijn telefoon nummer nooit meer kunnen gebruiken , dus ik bel terug de base en ze hebben mij onmiddellijk geholpen , maar ik moest bijna 7 dagen lang wachten tot ik mijn nummer terug kunnen activeren met base , want proximus heeft 4 dagen lang mijn simkaart deactiveert , daardoor de base heeft geen signaal kunnen vinden om terug te overstappen , uiteindelijk ben terug bij base maar nu krijg ik wel een factuur van 236 euro waarvan 191 euro is van gsm dat ik via abonnement gekocht heb gsm die 0 euro moest kosten kost mij nu 191 euro door de fout van proximus , ik heb ze gebeld en gevraagd om rechte zetten fout dat ze gemaakt heb , krijg ik antwoord dat het mijn probleem is dat niks te maken hebben met proximus ze waren heel onvriendelijk en onbeleefd , ik heb mijn gsm 1 week lang niet kunnen gebruiken door hen en bovenop krijg ik factuur van 191 euro extra bovenop dankzij de proximus , ik zal nu met alle bewijzen nog een keer klacht indienen bij politie

Berichten (2)

Proximus

Naar: B. A.

12/01/2023

Beste,Naar aanleiding van dit dossier hebben we aanrekening7327019903 gecrediteerd, klant ontvangt deze week via post nog de creditnota 's. Klant heeft geen openstaand saldo meer bij Proximus.Wat betreft een tussenkomst voor het mislopen van een promo bij een ander operator, komt Proximus niet tussen.MvgElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-12-20-01.45.52.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192994122697]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192994122697]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: B. A.

06/02/2023

Beste,Zoals reeds vermeld in de oplossing van uw vorig dossier, heeft Proximus uw aanrekening7327019903 van 5/01/2023 volledig gecrediteerd. Proximus kan geen vergoedingen geven voor misgelopen promoties bij andere providers.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-01-30-07.34.06.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192994768179]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192994768179]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform