Beste,
Op 14 april kregen we bevestiging van Booking voor twee overnachtingen op 14 en 15 augustus in Polen, Zakopane, Target Hostel voor onze 17-jarige dochter en haar vriendin. We hadden ook telefonisch contact met het hotel die bevestigde dat de minderjarige meisjes er welkom waren.
Vandaag in de ochtend van 14 augustus krijgen we via Booking een bericht van de hostel in het Pools (eerdere bevestiging was in het Engels) met de melding "Helaas hebben we vandaag een technisch probleem met het poetsbedrijf dat niet gekomen is, en we zijn niet in staat om gasten te ontvangen. Gelieve jouw reservatie te annuleren en we bevestigen gratis deze optie. Groeten."
Noch de hostel, noch de klantendienst van Booking blijkt de hele dag telefonisch bereikbaar om een oplossing te vragen, de minderjarige meisjes zijn immers al onderweg.
Daarbij komt dat het ook daar een verlengd weekend is, mooi weer en een topbestemming waardoor zo goed als niets nog beschikbaar is, of aan absurde prijzen.
Na enkele uren blijven zoeken vinden we een betaalbare oplossing voor de eerste nacht, maar toch nog 4x duurder. Voor de tweede nacht is er nog geen oplossing. Minderjarigen worden dus gewoon door Booking/de Hostel aan hun lot overgelaten, wat ons uren stress en opzoekwerk heeft gekost terwijl het nog niet opgelost is en beide partijen onbereikbaar blijven. Het minste wat we verwachten is de meerprijs terugbetaald krijgen.