Terug

Annulatievergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: BMW

11/04/2024

Beste, op 22/2 had ik een ongeval met mijn BMW i4. Pas op 21/3 kreeg ik van expert melding dat wagen niet hersteld zou worden (total loss). Ik bestelde dan maar een tweedhandswagen BMW i3 op 23/3 bij BMW concessie in Seraing (na mijn bezoek ter plaatse op 22/3) met de bedoeling om deze binnen de week geleverd te krijgen en zo opnieuw mobiel te zijn. Uiteindelijk zou het voertuig pas op 3 april naar de technische controle kunnen. Ok, so be it. Ik stond klaar om de wagen op 4 of 5 april op te pikken. Op 4 april 10h, kreeg ik echter de melding dat er kleine oponthoud is, met levering plots op 12 april. Hiermee zou ik professioneel nog meer in de problemen komen maar vond gelukkig een alternatief, nl. een i3 in BMW concessie van Halen. Donderdag 4 april 12h besteld, om 13h betaald, vrijdag 5 april techn. controle, ma 8 april onderhoud en geleverd opgepoetst met een strikske op di 9 april. 3 dagen ipv 3 weken. Top service ! Alleen blijkt dat ik toch nog een volle schadevergoeding moet betalen aan concessie van Luik (15% aankoopprijs - sic) alhoewel in mijn beleving ik trouw ben gebleven aan mijn merk en aan mijn aankoopintentie. De interne boekhouding tussen concessies laat me koud. Op niveau van BMW BeLux is dit toch een broekzak-vestzak operatie? Ik moet eerlijk zijn, we hebben helemaal geen ervaring in aankoop van tweedehandswagens bij BMW. Ik verwachtte terecht of onterecht een cash & carry operatie. In mijn naïviteit las ik leveringsdatum van 26/4 als 26/3 ... We hebben tot nu toe 'enkel' 5 nieuwe BMW's gekocht (BMW Malle: 520d, BMW Herent: 330e, X1 d, i4M50 en X5 50e) en 2 BMW's ook via BMW premium select Herent verkocht (330e, X1) en zo helemaal fan van 'Freude am Fahren', maar nu geen 'Freude am Kaufen'. Ik vermoed dat bij tweedhandswagens op concessieniveau de klantenrelatie minder belangrijk is. Ik had misschien via Juma Herent de aankoop moeten regelen. Ik hoop dat jullie begrip voor de situatie waar ik mij bevond kunnen opbrengen en kunnen bemiddelen mbt zware annulatievergoeding. Mvg, D*

Berichten (1)

BMW

Naar: D. D.

22/04/2024

?Geachte heer De Beukelaer,Wij willen graag reageren op de e-mail die u ons op 11 april heeft gestuurd, en we zijn u zeer dankbaar voor het delen van uw feedback met ons. Bij BMW hechten we enorm veel waarde aan de meningen van onze gewaardeerde klanten, en we willen u laten weten hoezeer we uw inbreng waarderen.Na ontvangst van uw bericht hebben we onmiddellijk een dossier geopend en dit zal met grote zorg worden behandeld door een van onze medewerkers. We begrijpen dat uw feedback van groot belang is, en we nemen uw opmerkingen serieus.Om de meest passende oplossing te vinden, zullen we nauw samenwerken met alle betrokken partijen, inclusief uw concessiehouder, Delbecq. We zullen alle benodigde gegevens met betrekking tot uw dossier verzamelen en grondig onderzoeken.We willen u verzekeren dat we er alles aan zullen doen om u zo snel mogelijk van feedback te voorzien. We begrijpen dat uw kwestie belangrijk is en dat u graag een duidelijk antwoord wilt ontvangen.Terwijl we aan een oplossing werken, willen we u hartelijk danken voor uw geduld en begrip in deze kwestie. We stellen uw vertrouwen in ons enorm op prijs.Indien u nog verdere vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zijn er om u te helpen en staan klaar om uw vragen te beantwoorden.Met vriendelijke groeten,Angélique Ferry--BMW GroupCustomer CareAngélique FerryContact Center AdvisorLodderstraat 162880 BornemTel: +32 3 890 50 02E-mail: contact@bmw.beWebsite: www.bmw.beTel: +352 26 30 26 86E-Mail: contact@bmw.luWebsite: www.bmw.luthread::CEOsDDz7G0qLlN_rmiR_uw0::--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform