Beste, op 22/2 had ik een ongeval met mijn BMW i4. Pas op 21/3 kreeg ik van expert melding dat wagen niet hersteld zou worden (total loss). Ik bestelde dan maar een tweedhandswagen BMW i3 op 23/3 bij BMW concessie in Seraing (na mijn bezoek ter plaatse op 22/3) met de bedoeling om deze binnen de week geleverd te krijgen en zo opnieuw mobiel te zijn. Uiteindelijk zou het voertuig pas op 3 april naar de technische controle kunnen. Ok, so be it. Ik stond klaar om de wagen op 4 of 5 april op te pikken. Op 4 april 10h, kreeg ik echter de melding dat er kleine oponthoud is, met levering plots op 12 april. Hiermee zou ik professioneel nog meer in de problemen komen maar vond gelukkig een alternatief, nl. een i3 in BMW concessie van Halen. Donderdag 4 april 12h besteld, om 13h betaald, vrijdag 5 april techn. controle, ma 8 april onderhoud en geleverd opgepoetst met een strikske op di 9 april. 3 dagen ipv 3 weken. Top service ! Alleen blijkt dat ik toch nog een volle schadevergoeding moet betalen aan concessie van Luik (15% aankoopprijs - sic) alhoewel in mijn beleving ik trouw ben gebleven aan mijn merk en aan mijn aankoopintentie. De interne boekhouding tussen concessies laat me koud. Op niveau van BMW BeLux is dit toch een broekzak-vestzak operatie? Ik moet eerlijk zijn, we hebben helemaal geen ervaring in aankoop van tweedehandswagens bij BMW. Ik verwachtte terecht of onterecht een cash & carry operatie. In mijn naïviteit las ik leveringsdatum van 26/4 als 26/3 ... We hebben tot nu toe 'enkel' 5 nieuwe BMW's gekocht (BMW Malle: 520d, BMW Herent: 330e, X1 d, i4M50 en X5 50e) en 2 BMW's ook via BMW premium select Herent verkocht (330e, X1) en zo helemaal fan van 'Freude am Fahren', maar nu geen 'Freude am Kaufen'. Ik vermoed dat bij tweedhandswagens op concessieniveau de klantenrelatie minder belangrijk is. Ik had misschien via Juma Herent de aankoop moeten regelen. Ik hoop dat jullie begrip voor de situatie waar ik mij bevond kunnen opbrengen en kunnen bemiddelen mbt zware annulatievergoeding. Mvg, D*