Terug

Annulatieperiode abonnement

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Contract

Klacht

J. K.

Naar: DAZN

21/09/2025

Beste Ik heb een vraag in verband met mijn abonnement bij DAZN. Ik heb namelijk op 10 augustus een proefperiode gekregen bij DAZN, hierdoor kreeg ik 7 dagen DAZN Total gratis en moest ik beginnen met betalen op 17 augustus met een maandelijks abonnement van 34,99 euro /maand. Ik heb mijn abonnement niet opgezegd tijdens die periode, dus startte mijn betalingsperiode op 17 augustus. Vervolgens, op 13 september, heb ik dan mijn abonnement opgezegd, en merkte toen al op dat mijn abonnement nog geldig zou zijn tot 13 oktober. Vervolgens is er dan ook nog 30 euro van mijn rekening gegaan op 17 september om nog te betalen voor de resterende periode. DAZN verplicht dus om nog te betalen voor 30 dagen nadat je uw abonnement hebt geannuleerd en geeft niet de optie om je abonnement onmiddelijk te stoppen. Met andere woorden, als je DAZN Total maar wil voor 1 maand, zou je onmiddelijk op de eerste dag uw abonnement opnieuw moeten opzeggen. Dit staat ook effectief zo vermeld in hun 'plans and pricing' plan (https://www.dazn.com/en-BE/help/articles/16184063399709-DAZN-plans-and-pricing). Dit voelt niet correct aan, en lijkt op een vuile manier om nog extra geld te krijgen van hun klanten. Ik vroeg me dus af of het legaal is om op deze manier om te gaan met het annuleren van een abonnement? Ik heb hiervoor ook al contact opgenomen met de support van DAZN, en die screenshots heb ik toegevoegd als bijlage. Alvast bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform