Terug

Annulatiefactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. O.

Naar: Engie

29/06/2023

Beste,Ik ontving zonet een annulatiefactuur waarin gevraagd wordt hetzelfde bedrag te storten dat ik teruggestort kreeg volgens de jaarlijkse afrekening van februari 2023. Het lijkt erop dat de jaarlijkse factuur geannuleerd wordt en vervangen door een nieuwe. Ik vind het dan wel vreemd dat er geen nieuw vervangend factuur te bespeuren valt en het terugbetaalde bedrag teruggevorderd wordt, ondanks correct geregistreerde en verrekende meterstanden.

Berichten (2)

Engie

Naar: T. O.

30/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

T. O.

Naar: Engie

12/07/2023

Beste mevrouw, beste mijnheer,Ik heb intussen van jullie een e-mail ontvangen waarin staat dat jullie van Fluvius aangepaste verbruiksgegevens hebben ontvangen. Het nieuwe factuur betreft enkel aardgas en de verbruiksgegevens zijn identiek aan die van het geannuleerde factuur. (Logisch want er werd een finale stand doorgegeven van de analoge meter en de verbruiksgegevens van de digitale meter kwamen sowieso al bij jullie terecht).Wat betreft elektriciteit is er jammer genoeg nog geen nieuwe berekening. Ik vermoed dat er bij de facturatie, vanaf de plaatsing van de digitale meter, nog geen rekening is gehouden met injectie. Zou het misschien mogelijk zijn om alles te verrekenen wanneer bij jullie alle gegevens verwerkt zijn en het terug te betalen bedrag "on hold" te zetten in plaats van het bedrag eerst te moeten betalen om het daarna weer terug te ontvangen?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,T.O.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform