Terug

ANNULATIEFACTUUR

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. E.

Naar: Eneco

28/10/2022

Beste, dd 20.12.2021 kreeg ik een teruggave van ENECO ( fact. nr. 141270697552.), jaarafrekening, t.b.v.834,89 EUR. Dd 23.06.2022 ontvang ik een annulatiefactuur waarbij men me 834,89 EUR terug eist. Hierop bel ik ENECO waarbij men stelt dat ik nog een correctiefactuur mag verwachten. Dit wordt me op 27.6.'22 bevestigd per mail. Omdat ik op 8.7.'22 nog niets van ENECO heb ontvangen bel ik opnieuw : er wordt me per mail bevestigd dat ik de annulatiefactuur met nr 149010972287 niet hoef te betalen omdat er een nieuwe afrekening zal opgemaakt worden. Ik ontvang echter niets. Op 27.10.'22 krijg ik via mail een herinnering dat ik de 843,49 EUR niet betaald heb. Op 28.10.'22 bel ik naar ENECO. Na een hele tijd wachten krijg ik een dame aan de lijn, die na mijn uitleg te hebben aanhoord, info dient in te winnen bij een collega. Zij zet mij in wacht. Wanneer ik haar na 15' opnieuw aan de lijn heb hoor ik haar maar hoort zij mij niet en haakt ze in. Wanneer ik opnieuw probeer en na 30' een man aan de lijn krijg hoor ik hem maar hoort hij mij niet en haakt onmiddellijk in. Is dat een truc om klanten af te schepen? N.a.v. mijn gesprekken ervaar ik antwoorden als waarszchijnlijk dit of aarschijnlijk dàt... Niemand heeft me tot dusver een antwoord knn geven op de vraag waarom keert men me eerst 834,89 EUR uit en waarom eist men het nadien terug ? Eneco legt de schuld bij Fluvius maar heb Fluvius gecontacteerd en zij hebben nooit voor mij enige opdracht gegeven geld te storten en/of terug te eisen.Fluvius voegt er zelfs aan toe dat Eneco de gewoonte heeft de schuld naar hen door te schuiven. De dienstverlening van ENECO is beneden alle peil. Men krijgt altijd een andere medewerker aan de lijn en de een is niet op de hoogte van wat een ander beslist. I.p.v. een nieuwe factuur en/of een uitleg voor je probleem krijg je 4 maanden nadien ( ! ) een herinnering tot betalen vd factuur waar het al 10 maanden over gaat. In deze tijden van peperdure energie maak ik me de grootste zorgen. Kann dit aangekaart worden aub ?Dank bij voorbaat,Patrick ELET

Berichten (2)

Eneco

Naar: P. E.

31/10/2022

Beste,We hebben je klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Wegens een technische storing was het niet mogelijk om je jaarafrekening opnieuw op te maken. Dit probleem is in tussentijd verholpen waardoor we vandaag de afrekening opnieuw hebben opgemaakt. Ook je aardgas afrekening voor de periode van10/11/2021-25/10/2022 zit hierbij. Deze afrekening is een bijbetaling omdat er de afgelopen maanden ook geen voorschotfacturen opgemaakt zijn. Hierdoor dien je het aardgasverbruik van 10/11/21-25/10/22 bij deze afrekening volledig te betalen.Momenteel verwerken we de gegevens voor je elektriciteitsafrekening nog van het afgelopen jaar, deze mag je binnenkort verwachten.Omdat je de geannuleerde teruggave van Eur834,89 nog niet hebt teruggestort dien je deze wel bij op te tellen bij de bijbetaling van deze afrekening. De aanmaankost dat hierop aangerekend was heb ik alvast geannuleerd.Dit zorgt voor het huidige openstaande saldo van Eur1525,52. Dit bestaat uit de geannuleerde terugbetaling van Eur834,89, deze nieuwe jaarafrekening van Eur640,85 en je voorschotfactuur van Eur49,78 voor oktober.Voor dit bedrag bieden we je graag ook een afbetaalplan aan. Als je dit wenst kan je hiervoor contact opnemen met onze klantendienst. Indien je dit in 1 maal wenst te betalen kan je de voorschotfactuur voor 14/11/2022 betalen, en de afrekening samen met de geannuleerde terugbetaling voor 18/11/2022.Ik wens je een fijne dag toe.Met vriendelijke groeten,YosriOperations Medewerker EACHCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n)en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

P. E.

Naar: Eneco

01/11/2022

Beste,Dd 8-7-2022 heeft een medewerker me gezegd dat me een nieuwe faktuur zou worden opgemaakt en verstuurd met nieuwe afrekening. Ik zou dan het saldo moeten betalen tussen het bedrag van de aanvankelijke faktuur en de nieuwe faktuur 149010972287, ofte 834,89 - 640,85 = 194,04 euro. Nu tellen jullie beide bedragen op, wat niet de afspraak is.Mijn vraag is altijd geweest - en hierop zou ik graag een duidelijk antwoord krijgen : om welke reden stort men me eerst 834,89 terug en waarom moet ik die nadien terug betalen ? Hierop heb ik nog steeds geen sluitend antwoord gekregen. Ik verwijs ook graag naar mijn meterstandopgave dd 9.11.2021 waarin mjin electriciteitsmeter dankzij mijn terugdraaiende teller beginstand 105.921 bedroeg en eindstand 103.809 bedraagt. Vandaar ik dacht dat de teruggave van 843,89 euro terecht was.In afwachting van jullie antwoord groet ik u beleefd. Patrick ELET


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform