Terug

Annulatiefactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Engie

24/10/2018

Beste,Vorige week, ontving ik een telefoontje van een medewerkster van Engie Electrabel. De dame aan telefoon, vertelde me dat er iets misgegaan was met de berekening van de jaarafrekening in februari 2018 en gaf aan dat ik het toen door Engie teruggestorte bedrag van 749,94 € dien terug te betalen plus een bijkomend bedrag van 274,80 €. Dit laatste bedrag(274,8€) is het bedrag van de nieuwe gecorrigeerde jaarafrekening. Mijn jaarafrekeningen komen normaal steeds in februari, nu plots een jaarafrekening in oktober van 274,80€ plus een terugbetaling van 749,94€.In februari 2017, ontving ik van electrabel een jaarafrekening van 408,01€, kort nadien, liet ik mijn maandelijks bedrag optrekken van 50 naar 85€ per maand in de optiek, het jaar nadien niet te moeten bijbetalen of alleszins niet te veel. Niets was minder waar. nu blijkt, dat ik in februari 2018, zelfs na het optrekken van mijn maandelijks bedrag van 50 naar 85€, 274,8€ diende te betalen. Op zich zou dit kunnen kloppen, al maakt Engie zoals men zelf zegt een rekenfout en betaald mij 749,94€ uit ipv me 274,8€ aan te rekenen. Door deze fout heb ik nu een openstaand saldo van 1024,74€. Ik ben akkoord om het bedrag van 274,8€ te betalen, echter wens ik niet op te draaien voor de fouten gemaakt door Engie en wil ik het bedrag van 749,94€ niet betalen. Kan u me hierin bijstaan?Alvast bedankt,MVGJeroen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform