Korte beschrijving van uw probleem:
Wegens verandering van energieleverancier kreeg ik op 14/11/2024 en 21/11/2024 acht documenten toegestuurd (zie bijlage)
Omdat deze afrekening erg onduidelijk was heb ik telefonisch contact genomen met de klantendienst van Eneco, waar iemand mij die 8 documenten probeerde te verklaren.
De persoon in kwestie gaf me te verstaan dat ik na aftrek en optelling , hetgeen ik blijkbaar zelf moet doen, het saldo van 1045,27 euro dien te betalen, en best zo snel mogelijk om herinneringskosten te betalen. Hiervan is nergens in die 8 documenten sprake.
In de 8 documenten wordt er enkel gemeld dat het nog te betalen saldo vanaf 9 december aan mijn bank wordt aangeboden. (je weet niet welk bedrag)
Pas na mijn telefonisch contact 27/11/24 krijg ik na aandringen een mail om een samenvatting van die 8 documenen te krijgen (in bijlage case -13497097) In plaats daarvan krijg ik de vraag om onmiddellijk 1045,27 euro te betalen.
Op factuur dd. 21/11/2024 nr.149011531230 met als titel Factuur: annulatie van factuur 141100885028 van 14/11/2024 wordt echter gemeld dat het bedrag dat nog verschuldigd is aangeboden wordt aan mijn bank vanaf 9 december.....
Ik vermoed dat ik best tot na 9 december wacht met betalen of ik loop het risico 2 x te moeten betalen.
Ik vind het echter niet kunnen dat ik pas na telefonisch contact met de klantendienst uitleg krijg wat ik moet doen, wat resulteert in een uitleg die de toegestuurde documenten tegenspreekt.
Dank om dit even te willen bekijken.
Steven Frooninckx