Terug

Annulatiefacturen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. F.

Naar: Eneco

27/11/2024

Korte beschrijving van uw probleem: Wegens verandering van energieleverancier kreeg ik op 14/11/2024 en 21/11/2024 acht documenten toegestuurd (zie bijlage) Omdat deze afrekening erg onduidelijk was heb ik telefonisch contact genomen met de klantendienst van Eneco, waar iemand mij die 8 documenten probeerde te verklaren. De persoon in kwestie gaf me te verstaan dat ik na aftrek en optelling , hetgeen ik blijkbaar zelf moet doen, het saldo van 1045,27 euro dien te betalen, en best zo snel mogelijk om herinneringskosten te betalen. Hiervan is nergens in die 8 documenten sprake. In de 8 documenten wordt er enkel gemeld dat het nog te betalen saldo vanaf 9 december aan mijn bank wordt aangeboden. (je weet niet welk bedrag) Pas na mijn telefonisch contact 27/11/24 krijg ik na aandringen een mail om een samenvatting van die 8 documenen te krijgen (in bijlage case -13497097) In plaats daarvan krijg ik de vraag om onmiddellijk 1045,27 euro te betalen. Op factuur dd. 21/11/2024 nr.149011531230 met als titel Factuur: annulatie van factuur 141100885028 van 14/11/2024 wordt echter gemeld dat het bedrag dat nog verschuldigd is aangeboden wordt aan mijn bank vanaf 9 december..... Ik vermoed dat ik best tot na 9 december wacht met betalen of ik loop het risico 2 x te moeten betalen. Ik vind het echter niet kunnen dat ik pas na telefonisch contact met de klantendienst uitleg krijg wat ik moet doen, wat resulteert in een uitleg die de toegestuurde documenten tegenspreekt. Dank om dit even te willen bekijken. Steven Frooninckx

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. F.

05/12/2024

Beste Patrick, Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je facturatie. Telkens wanneer we aangepaste gegevens ontvangen via je netbeheerder Fluvius, zijn we verplicht om je op basis hiervan te factureren. Hierdoor ontving je annulatiefacturen en heropgemaakte facturen van ons. Als bijlage voeg ik een rekeningoverzicht toe. Weet dat je ook via My Eneco eenvoudig al je facturen en je openstaande saldo kan raadplegen. Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Elise Eneco Customer Care - Klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onze Hulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account. Een kopie van deze e-mail wordt verzonden naar Test Aankoop. Van:klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.be Verzonden:woensdag 27 november 2024 12:00 Aan:FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp:Annulatiefacturen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform