Terug

ANNULATIE VLUCHTEN/GROTE VERTRAGING

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. J.

Naar: LUFTHANSA

20/04/2024

Beste, Op zondagochtend 14/5 zouden wij normaal gezien met ons gezin terugvliegen vanuit Delhi naar Brussel. Enkel een dag op voorhand ('s avonds op 13/5)krijgen we een mail dat onze vlucht niet door zou gaan en dat we een nieuwe vlucht kregen waardoor we pas een dag later pas thuis zouden zijn. Dus niet op zondagochtend 10h maar op maandagochtend 07h. Aangezien de nieuwe vluchten via Singapore ons niet logisch leken hebben we lufthansa proberen bereiken via chat en kregen we een nieuwe vlucht op maandagochtend 16/4 om 01h20 om rond 8h in Brussel toe te komen. De vlucht zou met een stop via Munchen verlopen. Deze vlucht had echter ook vertraging en we kregen nog een extra vlucht van Munchen naar Frankfurt erbij. Uiteindelijk waren we pas om 14h in Brussel en om 16h30 thuis. Normaal gezien werden we op ons werk verwacht die dag. Onze bagage is trouwens ook pas dinsdagavond toegekomen want die was niet mee verstuurd vanuit Frankfurt. probleem: Wij hebben dus 2 keer een vertraging opgelopen én pas later bagage gekregen. (dit is uiteindelijk wel professioneel thuis afgezet).Ik stuurde een bericht naar lufhansa (complaints via een formulier) maar ik heb niet de indruk dat hier gevolg aan zal gegeven worden, ik kreeg zelfs geen bevestiging, gewoon een berichtje dank voor uw mail.Vandaag heb ik ook gebeld naar een algemeen nummer maar ook zij verwezen door naar dit formulier.De gevolgen waren dus:-dat wij extra kosten hebben moeten maken (hotel/eten/extra dag driver/trein naar huis ipv familie die ons op zondag zou oppikken van Brussel Zavemtem-konden niet werken op maandag, dus we verloren een dag-we hadden geen bagage tot dinsdagavondVolgens Europese regels krijgen wij ook compensatie voor deze vertraging.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform