Terug

annulatie van openstaande rekeningen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: Mega

23/05/2024

BesteNiettegenstaande ik in 11/2023 onderstaand bericht van MEGA ontving, waarbij ik de ingebrekestelling kon negeren, krijg ik op 14/05 en 22/05 mails ivm verbruikgegevens en daarbij openstaande facturen. Ik ben sinds lang geen klant meer bij MEGA en al zeker niet in 2022-2023. Er werd mij gegarandeerd dat het om een vergissing ging. Ik sta erop dat MEGA alles annuleert. Zoals gezegd ben ik sinds jaren geen klant meer bij MEGA en laat één duidelijk zijn: 'nooit maar dan echt nooit overweeg ik om bij hen terug een contract af te sluiten'. Hun gebrekkige klantenservice is stuitend'.- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 13 nov 2023 14:42 CETBeste,U mag deze ingebrekestelling uiteraard negeren.Er liep iets mis met de dossiers die on-hold stonden, waardoor een herinnering werd uitgestuurd. Uw dossier staat wel degelijk nog steeds on-hold. Onze diensten proberen om voor de aangerekende periode een nulverbruik te bekomen en zo de facturen te kunnen annuleren. Mocht dit niet lukken, zullen we naar andere mogelijkheden kijken.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[V6GKVR-5W6DL]

Berichten (4)

Mega

Naar: J. K.

23/05/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 23 mei 2024 14:43 CESTBeste meneer Kenis,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.Ik kan zien dat er eerder door één van collega's een aanvraag ingediend bij onze achterliggende dienst met de vraag het nodige te ondernemen betreffende de leveringspunten onder de EAN-codes 541448820040486787 and 541448820040486794 om ervoor te zorgen dat er je geen verbruik aangerekend werd onder deze leveringspunten.Onze achterliggende dienst startte hiervoor de nodige procedure op en de contracten werden beeindigd, na beeindiging trachtte we de eindmeterstanden te herzien naar dezelfde meterstanden als beginmeterstanden, op deze manier zou er je dus geen verbruik aangerekend worden voor de bovenstaande leveringspunten.Helaas werd de aanvraag tot meterherziening van de eindmeterstanden niet aanvaard door de netbeheerder en werd je dus alsnog een verbruik aangerekend op de slotfacturen die je recent van ons mocht ontvangen.Om er trachten voor te zorgen dat alle kosten ten aanzien van de leveringspunten onder de EAN-codes 541448820040486787 and 541448820040486794 gecompenseerd worden diende ik een aanvraag tot compensatie voor je in bij onze achterliggende dienst.Onze achterliggende dienst zal deze aanvraag verder behandelen en zijn oordeel vellen over dit dossier, zodra er een resultaat gekend is in deze aanvraag stellen we u hier uiteraard van op de hoogte.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LJ34GR-XNNZN]

J. K.

Naar: Mega

23/05/2024

Ik begrijp totaal niet waarom ik in godsnaam iets zou moeten betalen voor het verbruik bij jullie als energieleverancier, daar ik geen lid ben bij jullie, en geloof me dat zal ik ook nooit meer worden en bovendien nog op een adres (Houtstraat St-Lenaarts) waar ik niet woon. Daarnaast is de gebrekkige en warrige communicatie echt schrijnend. Waarom dit al niet eerder kon rechtgezet worden is me verre van duidelijk. In verschillende mails (dd14/05) worden er enerzijds bedragen geannuleerd, anderzijds gevraagd om te betalen. Dit sleept al meer dan 9 maanden aan. Ik eis een onmiddellijk rechtzetting. Dit duurt me te lang. Nogmaals iets te onrechte aangerekend krijgen waarbij jezelf al de moeite moet doen om dit recht te zetten, is verdorie vermoeiend. Ik besef hierbij dat andere mensen de moeite niet kunnen opbrengen of de hulp van testaankoop niet inschakelen en maar snel betalen om er vanaf te zijn.

Mega

Naar: J. K.

28/05/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 28 mei 2024 14:55 CESTBeste meneer Kenis,Bedankt voor uw reactie.Momenteel loopt er een aanvraag tot compensatie van de aangerekende kosten, zodat u deze inderdaad niet hoeft te vereffenen. Ik bekijk met mijn verantwoordelijke of we hier snel uitsluitsel over kunnen geven en het dossier zo kunnen afsluiten.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/PCt7PHVbQMvFf77zEZSZOh1zi/?name=inline953409508.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[W2R1XP-RX503]

Mega

Naar: J. K.

29/05/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 29 mei 2024 08:37 CESTBeste meneer Kenis,Deze mail ter opvolging van dit dossier.De openstaande kosten werden ondertussen ten laste van Mega genomen. Het dossier kan zo afgesloten worden wat ons betreft.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/PCt7PHVbQMvFf77zEZSZOh1zi/?name=inline953409508.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[W2R1XP-RX503]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform