Terug

Annulatie van bestelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

14/11/2023

BesteOp zaterdag 11 november bestelde ik twee Bluetooth speakers op de website van Fnac.beDeze stonden als ‘Black Friday Deal’ aangeduid aan een mooie promo voor €39 per stuk.Via de Promojagers facebook pagina was ik daar terechtgekomen.Ik betaalde de bestelling meteen via de bankapp (Payconiq). De betaling gebeurde dus onmiddellijk en het geld ging ook meteen van de rekening. Een bevestigingsmail kwam er niet meteen maar de bestelling stond wel in mijn Fnac account.Maandag ging ik eens kijken naar de status van mijn bestelling en plots stond daar bestelling geannuleerd.Zonder verdere info of uitleg.Ik heb maandagavond contact opgenomen met Fnac via de chat op hun website. Daar kreeg ik de uitleg dat de bestelling geannuleerd was omdat de betaling te lang duurde en om mij te beschermen tegen fraude de bestelling hebben geannuleerd. Ze had deze info gekregen van de webshop. Vreemde uitleg aangezien de betaling meteen in orde was en het geld van de rekening is gegaan.Ik vroeg om de bestelling opnieuw te laatste aan de Black Friday Deal maar dat kon niet, alleen aan de huidige prijs die ondertussen een stuk hoger ligt.Blijkbaar ben ik niet de enige en zijn er 10-tallen andere mensen met net dezelfde ervaring.Aangezien het effectief om een Black Friday Deal ging moesten we niet twijfelen aan de prijsverlaging. Vandaag een mail gekregen dat er een foute prijs op de website stond.Als ‘geste’ bieden ze nu €10 korting op een volgende aankoop.Ik vraag me dus ten zeerste af of deze praktijken wel legaal en wettelijke zijn.Hopelijk kunnen jullie mij (en andere klanten) verder helpen.Met vriendelijke groeten!

Berichten (7)

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

15/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

15/11/2023

BesteWij zijn niets met deze flauwekul uitleg. Want de uitleg die ik kreeg via de chat over de annulatie ging niet over de prijs maar om fraude tegen te gaan omdat zogezegd de betaling traag verliep. Ook flauwekul want ik betaalde via de bankapp (Payconiq) en het geld ging meteen van mijn rekening.Zoals ik al schreef stond er duidelijk Black Friday Deal. En een korting van deze aard is niet uitzonderlijk voor een item dat al lang op de markt is.Zaterdagnamiddag was de Deal even weg maar een uurtje nadien stond die er terug online. Het gaat volgens mij niet om een fout. Jullie hadden misschien niet verwacht dat mensen dit product massaal ging aanschaffen. Maar dat ik nu wel jullie probleem en niet het onze.Jullie uitleg klopt dus niet.Ik verwacht net zoals de andere klanten de levering van de items zoals besteld en betaald!

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

17/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

17/11/2023

Jullie antwoorden gewoon met een voorgekauwde tekst.Nu gewoon een tweede keer hetzelfde zonder echt tot de kern van de zaak te gaan.Ik hoop dat Test Aankoop hier de consument gaat steunen tegen deze fraude!Er was niets vreemds aan de Black Friday deal.En via de chat kreeg ik al een heel ander antwoord (na consultatie van de webshop).Jullie spreken julliezelf gewoon tegen.Kom gewoon jullie verplichting na!

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

21/11/2023

Beste,Bedankt voor u schrijven, hoewel we de situatie betreuren, kunnen we deze bestelling niet verwerken.Naar aanleiding voor dit ongemak heeft u als klant dan ook van ons reeds een commerciele geste verkregen in de vorm van een promo code ter waarde van 10 euro, wij blijven dan ook als bedrijf bij ons standpunt.Hopend op uw begrip,Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

08/12/2023

Ik blijf er bij dat jullie de bestelling moeten leveren aan de voorwaarden die op de site stond.Dat wil dus zeggen aan €39 per stuk.Ik blijf wachten op de verdere correcte afhandeling en ben heel benieuwd wat de volgende stappen van jullie gaan zijn!

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

25/12/2023

Volgen jullie dit eigenlijk nog op?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform