Terug

Annulatie plaatsing waterverzachter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Aqua Service

16/10/2023

Geachte,Op 26/06 heb ik een bestelling ondertekend om een waterontharder te plaatsen. Na meerdere beloftes wisten jullie na iets meer dan 2 weken te melden dat jullie niet volgens belofte konden leveren en dat dit nog wel even kon duren.Hierop heb ik telefonisch, via jullie vertegenwoordiger, mijn bestelling geannuleerd.Op 23/08 krijg ik een aangetekend schrijven dat ik de installatie 6 maanden kan uitstellen of een schadevergoeding van 35% moet betalen, dit ter waarde van 682,50 €. Reden is dat ik niet binnen de 2 weken na bestelling heb geannuleerd, wat niet mogelijk was omdat jullie toen nog beloofd hadden op tijd te leveren.Als reactie heb ik op 24/08/2023 een aangetekend schrijven retour gestuurd met melding van al mijn telefonische contacten en de verschillende beloftes die aan mij zijn gedaan.Op 13/10/2023 krijg ik een aangetekend schrijven van het advocatenbureau MVDM uit Ieper met de vraag om het bedrag van 682,50€ te betalen als minnelijke schikking. In dit schrijven wordt ook gemeld dat uw vertegenwoordiger geen weet heeft van deze telefonische annulatie alhoewel dit wel telefonisch is doorgegeven.In een aangetekend schrijven dat 17/10/2023 op de post zal gaan meld ik dat ik dit bedrag tot nader order niet zal overschrijven en een dossier zal openen via testaankoop.Hopelijk kan dit via deze weg opgelost worden.Michael

Berichten (3)

Aqua Service

Naar: M. V.

20/10/2023

Beste,We hebben jullie klacht in goede orde ontvangen en zouden daar toch het correcte antwoord op geven.Klant heeft op 26/06/2023 een aannemingsovereenkomst ondertekend voor het bekomen van een waterverzachter bij de firma Aqua-Sensor.Deze overeenkomst kan de klant kosteloos binnen de 14 dagen na het ondertekenen van dit contract aangetekend opzeggen, dit is helaas niet gebeurd.We hebben de klant meermaals proberen te bereiken zowel telefonisch als per brief) helaas is er nooit enige reactie gekomen van de klant.Omdat we geen reactie kregen hebben we het dossier op 3/10/2023 het dossier doorgegeven aan onze raadsman.Klant heeft inderdaad een ingebrekestelling gekregen van onze raadsman, en ik vermoed dat hij nu een klacht bij jullie neerlegt.U begrijpt als er een aannemingsovereenkomst ondertekend is en de klant zich daar niet aan houd dit niet zomaar kosteloos kan geannuleerd kan worden.Mvg,Bruyneel Gwendolinai.o.v. Aqua-SensorGwendolina BruyneelAqua-Service SystemsDoenaertstraat 4, 8510 MarkeTel: 056 24 94 94Tel:0800 8 2222www.aqua-service.be

M. V.

Naar: Aqua Service

23/10/2023

Geachte,U vermeldt dat jullie geen reactie hebben gekregen op jullie aangetekend schrijven van 23/08/2023.Gelieve in bijlage bewijs van mijn aangetekend schrijven terug te vinden dat ik naar jullie heb gestuurd op 24/08/2023, dit in reactie op jullie aangetekend schrijven van 23/08/2023. Na dit aangetekend schrijven van 24/08/2023 hebben jullie geen contact meer met mij opgenomen ook al hebt u mijn telefoonnummer en heb ik ook geen brieven mogen ontvangen, dit in tegenstelling tot wat u vermeldt.Na 2 maanden zonder bericht vanuit jullie kant heb ik op 16/10 een aangetekend schrijven gekregen vanuit MVDM Advocaten. Als antwoord hierop heb ik een aangetekend schrijven verstuurd op 16/10/2023 (zie bewijs hiervan in bijlage). Met dit laatste aangetekend schrijven heb ik ook mijn aangetekend schrijven van 24/08/2023 gestoken, dit om zeker te zijn dat alle documenten gebundeld waren.In uw bovenstaande reactie komt u terug op het feit dat er binnen de 14 dagen kan geannuleerd worden door de klant. Bij ondertekening van de overeenkomst op 26/06/2023 is er door jullie vertegenwoordiger beloofd dat nog diezelfde week of ten laatste een week later zou worden geleverd/geplaatst. Ik als klant heb herhaaldelijk telefonisch contact met jullie gehad om te informeren naar de stand van zaken van de plaatsing. 1 dag na deze 14 dagen hebben jullie mij dan uiteindelijk laten weten dat jullie niet konden leveren/plaatsen en op dat moment kon er ook geen juiste leverdatum worden gegeven. Op dat moment heb ik direct contact genomen met uw vertegenwoordiger om onze bestelling te annuleren. Voor alle duidelijkheid, als u pas 1 dag na deze 14 dagen laat weten dat u niet kan plaatsen zoals afgesproken en zelfs geen nieuwe datum kan bevestigen ben ik niet in de mogelijkheid om binnen deze 1ste 14 dagen te annuleren.In mijn aangetekend schrijven van 24/08/2023 staat het overzicht van alle contacten die ik met jullie heb gehad incl. het gesprek met uw vertegenwoordiger. Zoals te zien is in dit overzicht heb ik ook steeds zelf contact met jullie moeten opnemen voor nieuws en niet andersom. Conclusie is dat jullie niet hebben kunnen voldoen aan de belofte om op tijd te leveren en dat dit de reden is dat ik de overeenkomst heb opgezegd. Dat ik nu zou moeten betalen omdat jullie jullie belofte niet hebben kunnen waarmaken lijkt mij niet logisch.PS.: Alle brieven en documenten zijn als bijlage opgenomen in dit dossier.Michael

Aqua Service

Naar: M. V.

24/10/2023

Beste,Ik kom terug op onderstaande klacht.We hebben er alles aan gedaan om tot een vlugge plaatsing te kunnen overgaan.Op 12/07 heeft mijn collega de klant gecontacteerd voor een afspraak in te plannen klant deelde dan mee ik citeer ' ik zal vanavond beslissen of het doorgaat'.Omdat we niets van de klant hoorde hebben we hem meermaals proberen te bereiken helaas nooit enige reactie gekregen.Ik wil er ook nog eens de nadruk opleggen dat er binnen de 14 dagen moet geannuleerd worden na het ondertekenen van de bestelbon.De klant kan maanden erna niet zomaar het contract éénzijdig verbreken.Het dossier zit bij onze raadsman en mij lijkt het opportuun dat de klant contact opneemt met onze raadsman.Het is spijtig dat de klant er zo over denkt, maar wij hebben er alles aan gedaan om tot een oplossing te komen met de klant.Vooraleer het dossier naar onze raadsman wordt doorgestuurd hebben we al meerdere pogingen gedaan om met de klant tot een goede oplossing te komen.Mvg,Aqua-SensorGwendolina BruyneelAqua-Service SystemsDoenaertstraat 4, 8510 MarkeTel: 056 24 94 94Tel:0800 8 2222www.aqua-service.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform