Annulatie lidmaatschap minderjarige zoon Raphael HERPELINCK 050014812
Aard van probleem:
AndereKlacht
A. C.
Naar: Basic-Fit
Mijn minderjarige heeft zonder toestemming van de ouders een proefcontract voor 2 maanden ondertekend dd 01/07/2016 bij BASIC FIT. Dit gebeurde online via het toestel in de ruimte van basic fit, zonder enige uitleg van het personeel. Mijn zoon wits dus niet welk type abonnement hij genomen heeft. Mondeling werd meegedeeld dat de eerste maand gratis was, de tweede betalend. Er werd toen reeds 43,97 € (= 2 maanden lidgeld ???) van zijn rekening gehaald.Men lokt een minderjarig met een gratis proefperiode maar in feite worden 2 maanden aangerekend.Er was geen geschreven en ondertekend formulier waar de handtekening van de ouders aanwezig is.Begin september werd hem meegedeeld dat er een contract van 1 jaar ondertekend werd waar hij niet meer onderuit kan.Volgens de richtlijnen van BASIC fit kan een jongere onder de 18 jaar geen abonnement afsluiten zonder akkoord van ouder of voogd. Volgens de Belgische wet is een minderjarige handelsonbekwaam.Als de moeder heb ik dit mondeling in de lokalen van BASIC FIT toegelicht, dit was onvoldoende er volgde een mail naar de klantendienst BASIC FIT dd. 29/08/2016.Antwoord BASIC FIT dd. 06/09/2016 via mail lidmaatschap van mijn zoon wordt per 1-10-2016 beëindigd en er zullen geen domiciliëring meer plaats vinden (nota toen bedroeg de domiciliëring 23,98 €)BASIC FIT heeft opnieuw een domiciliëring aangeboden dd. 07/12/2016 met betaling 09/12/2016 (bedrag : 31,48 €) men heeft opnieuw gerefereerd naar het beëindigde contract. Mijn zoon nog wij als ouders hebben contact met BASIC FIT opgenomen voor enig nieuw contract of verlenging van een oud opgezegd contract.Ik heb de domiciliëring geblokkeerd 08/12/2016 's avonds laat.Hopelijk is de betaling niet doorgegaan.Dit vind ik maffia praktijken !Domiciliëring op rij van een rekening van een minderjarige zonder toestemming van de ouders.En dan nog eens voor een hoger bedrag
Berichten (8)
Basic-Fit
Naar: A. C.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 02072162 (ref:_00D24fJbb._50024uXdk5:ref)Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen geven we je een antwoord op je vraag. Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de email hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
Basic-Fit
Naar: A. C.
[Inline image URL s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000laTHandoid=00D24000000fJbb] Beste Heer/Mevrouw, Bedankt voor jouw e-mail. Wij hebben na melding van mevrouw per direct het lidmaatschap stop gezet.Omdat haar zoon tot 1-9-2016 meerder malen 56 maal om precies te zijn gebruik heeft gemaakt van de sportschool en de faciliteiten hebben wij doorgegeven dat deze maanden wel betaald moeten worden.De overige maanden hebben wij eruit gehaald en het contract onderbroken.Als er gebruik gemaakt wordt van onze faciliteiten dan is het niet meer dan normaal dat daar ook voor betaald wordt.In dit opzicht zijn wij dan ook niet meer dan redelijk geweest naar mevrouw toe om dit op te lossen. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag. Met sportieve groet, Namens Basic-FitNienke Onze gegevens over deze case:Onderwerp:Klacht: Annulatie lidmaatschap minderjarige zoon Raphael HERPELINCK 050014812 (CPTBE00098927-84) Omschrijving: ref:_00D24fJbb._50024uXdk5:refT2410.1 [Inline image URL s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000mjNwandoid=00D24000000fJbb] ref:_00D24fJbb._50024uXdk5:ref
A. C.
Naar: Basic-Fit
Geachte,Ik ga akkoord met het betalen voor het gebruik maken van de faciliteiten maar ik kan niet akkoord gaan met de niet nagekomen van beloften door BASIC FIT ten aanzien van een minderjarige klant :1. Er werd beloofd om 1 maand gratis gebruik te maken van de faciliteiten en 1 maand te betalen voor het gebruik van de faciliteiten daarna kan een contract opgemaakt worden.Vanaf de aanvang werd effectief voor 2 maanden (juli - augustus) betaald.Daarom mijn vraag voor teruggave van 1 maand namelijk 21,98 €2. BASIC FIT stopt het lidmaatschap (01-01-2016) volgens mail maar stopt niet de domiciliëring Er werd een nieuwer domiciliëring aangeboden 07-12-2016.voor een waarde van 31,48 € (mandaat referete 050014812 datum ondertekening 01-07-2017)Daarom ook mijn vraag voor teruggaven van 31,48 €De belofte om geen nieuwe domiclie aan te bieden werd wederom door BASIC FIT niet nageleefd.Dit vind ik ongehoord !Ik ben deze namiddag naar de KBC bank gegaan om de domiciliëring onmiddellijk te laten stopzetten.Blijkbaar kunnen zowel de klant als de bank deze domiciliëring niet stoppen. Wij kunnen deze enkel de Europese domicilie blokkeren.De Europese domiciliëring kan enkel door de schuldeiser BASIC FIT beëindigd wordenBij deze vraag in met aandrang dat BASIC FIT het initiatief neemt om de domiciliëring op de bankrekening van mijn minderjarige zoon met onmiddellijke ingang stop te zetten en te verwijderen daar het lidmaatschap reeds werd stopgezet werd dd. 29/08/2016. Als ouder hebben we NOOIT toestemming gegeven voor deze domiciliëringHoogachtend.
Basic-Fit
Naar: A. C.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 02073291 (ref:_00D24fJbb._50024utZqE:ref)Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen geven we je een antwoord op je vraag. Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de email hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
Basic-Fit
Naar: A. C.
[Inline image URL s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000laTHandoid=00D24000000fJbb] Beste Heer/Mevrouw, Bedankt voor jouw e-mail. Wij begrijpen dat er een probleem is geweest met een minderjarig lid.Echter moeten wij de kosten wel in rekening brengen als er gebruik gemaakt is van de faciliteiten.In totaal is er 56 maal gebruik gemaakt van de fitness club, dit is dan ook de reden dat wij de kosten niet in mindering kunnen berengen.Op het moment staat er nog een bedrag open van €31.48 wij willen dan ook vriendelijk vragen dit bedrag te betalen aangezien het grote aantal bezoeken dat hij heeft gedaan bij ons in de club. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag. Met sportieve groet, Namens Basic-FitNienke Onze gegevens over deze case:Onderwerp:Klacht: Annulatie lidmaatschap minderjarige zoon Raphael HERPELINCK 050014812 (CPTBE00098927-84) Omschrijving:Sabine Therssen ref:_00D24fJbb._50024utZqE:refT2410.1 [Inline image URL s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000mjNwandoid=00D24000000fJbb] ref:_00D24fJbb._50024utZqE:ref
A. C.
Naar: Basic-Fit
Geachte Hierbij een reactie op de mail van Nienke dd 12-12-2016.Naar aanleiding van uw schrijven ben ik zo vrij geweest om het BASIC FIT centrum waar mijn zoon zijn lidmaatschap kaart heeft aangekocht te bezoeken en bijkomende inlichtingen te vragen.De medewerker van BASIC FIT kom op mijn vragen volgende scans van zijn betalingen, zijn aanwezigheden in de ruimte BASIC FIT SEA ARENA en zijn stopzetting contract geven. Een kopie van deze scans vinden jullie in de PDF bijlage.Betalingen, wat heeft mijn zoon betaald op datum van 01-07-2016 via de kiosk maanden juli-augEen totaal bedrag van 43,97 € werd betaald 1/07/2016 om 8:07:421. Instapbijdrage van 19,99 €2. Maandelijkse bijdrage 19,99 € (met promotie 06/2017 : 1 maand betalen + 1 maand gratis)Dit wil dus zeggen de maanden juli en augustus 2016 werden betaald voor het aanvangen van het betreden van de ruimten van BASIC FIT.3. Yanga sportswater : 3.99 €Het aantal aanwezigheden : 28 keer wordt plots 56 keer ?Mijn zoon heeft 28 keer de ruimtes van BASIC FIT betreden, bij het aankomen moet hij met de lidmaatschap badge inloggen en bij het weggaan moet hij eveneens uitloggen met de lidmaatschap badge. Dus per aanwezigheid vinden jullie 2 aanlogmomenten.Hij heeft dus 56 keer zijn kaart gebruikt om in- en uit te loggen maar enkel 28 keer getraind in de periode juli – augustus 2016 waarvoor hij op voorhand betaald heeft.Deze aanwezigheden komen perfect overeen met de dagen dat hij gedurende de schoolvakantie thuis was.Jullie maken melding dat hij 56 keer gesport, dit is manifest overdreven en onwaar.De dagen dat hij aanwezig was kun je terugvinden in de scans in de PDF bijlagenStopzetting contractOp het laatste blad vind je de stopzetting van het contract door de ouder van het contract van een minderjarige waarvoor hij geen toestemming gekregen heeft van de ouders. De data kloppen.Deze stopzetting werd ook via mail dd 06-09-2016 van de medewerker Annet aan mij bevestigd.Deze mail vinden jullie eveneens in een PDF bijlage.Ter plaatse (13-12-2016) heeft de medewerker Deheer Aton volgende bevestigd :-Men kan enkel een abonnement via de kiosk nemen. Er wordt geen outprint van het contract meegegeven. Volgens mij kan een en minderjarige op basis van een kassaticket niet beoordelen (handels onbekwaam) wat hij juist betaald heeft. Mijn zoon was in de veronderstelling dat hij geen contract genomen heeft maar enkel voor 2 maanden betaald heeft. Als ouder konden we dit niet nazien daar hij geen papieren contract van BASIC FIT gekregen heeft. We konden akkoord gaan met het sporten tijdens de 2 maanden schoolvakantie maar niet in het schooljaar. We vonden het ook zondig om tijdens het mooie weer binnen te sporten. Normaal speelt hij voetbal, hij koerst regelmatig. Onder invloed van vrienden heeft hij betaald voor 2 maanden sport zonder overleg met zijn ouders.- Er is geen controle op de leeftijd van het lid (tijdens het registreren/ nieuw lid systematisch controleren) , Minderjarigen zijn handelsonbekwaam en mogen volgens Belgisch recht geen contract ondertekenen. Mijn zoon heeft dus geen contract ondertekend !-Indien een contract bij BASIC FIT beëindigd wordt, wordt de domiciliëring ook stop gezet. -Hij heeft me uitdrukkelijke gemeld om klacht via mail in te dienen daar een telefonisch klacht zoek kan raken.Na deze bewijsvoering vraag ik vriendelijk doch met aandrang :1. De domiciliëring van de rekening van mijn minderjarige zoon onmiddellijk stopte zetten en te verwijderen in jullie systeem. We vragen ook om geen domiciliëring meer aan te bieden !In de mail van 06-09-2016 van Annet van BASIC FIT werd volgende bevestigd :‘Dit houdt in dat er geen domiciliëring meer plaats zullen vinden, hij kan blijven sporten in de maand september 2016Per 1/10/2016 kan hij zijn lidmaatschap kaart doorknippen en weggooien.Uit deze mail heb ik volgende begrepen : Geen verdere kosten meer en nog mogen sporten in maand september. Mijn zoon heeft de ruimtes van BASIC FIT niet meer betreden na 29/08/2016 omwille van de start van school, dit kun je eveneens nagaan op de scans van de data van aanwezigheid in de club, de laatste dag was 29/08/2016.In de mail van Annet werd ook geen melding gemaakt dat er eventuele kosten die eventueel nog verschuldigd zouden zijn. Dus was volgens mij alles geregeld !Nu (09-12-2016) vragen jullie extra 31,48 € voor de 56 (?) aanwezigheden. Dit is manifest fout : Er werd reeds 43,97 € betaald door mijn zoon op datum van 01/07/2016 voor de aanvang van zijn sportactiviteiten in de ruimtes van BASIC FI. Er waren slechts 28 aanwezigheden i.p.v. 56 zoals jullie stipuleren En dit is tevens tegenstrijdig met de mail van de medewerker Annet van BASIC FIT waarin beloofd werd dat er geen domiciliëring meer plaats zal vinden.Mijn zoon heeft dus geen schulden meer tov BASIC FIT2. Nakijken bij nieuwe leden of ze minderjarig zijn en zo ja systematisch nazien of er een handtekening van een ouder op het contract staat.Dit om problemen met ander ouders te vermijden.3. Correctheid met het aanbieden van domiciliëring. Het niet correct naleven van regels (stoppen contract = stoppen domiciliëring) leidt tot nefaste reclame voor jullie bedrijf.
Basic-Fit
Naar: A. C.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 02087120 (ref:_00D24fJbb._50024vVUQa:ref)Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen geven we je een antwoord op je vraag. Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de email hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
Basic-Fit
Naar: A. C.
[Inline image URL s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000laTHandoid=00D24000000fJbb] Beste Heer/Mevrouw, Bedankt voor jouw e-mail. Vervelend dat het allemaal zo gelopen is en dat uw zoon een lidmaatschap is aangegaan op de club.Dit probleem zijn wij dan ook vaak tegengekomen dat zij onbevoegd een lidmaatschap aangaan zonder toestemming van de ouders/voogd.Wij hebben dit dan ook intern opgepakt en minderjarige kunnen geen contract meer aangaan op de kiosk op de club.Dit kan alleen nog maar met ouders/voogd aan de balie hier wordt een formulier ingevuld en ondertekend door de ouders.Wij vinden het dan ook zeer vervelend dat het allemaal zo gelopen is.Het openstaande bedrag hebben wij dan ook verwijderd en de automatische domiciliëring is eruit gehaald.Er zal in de toekomst geen domiciliering meer plaats gaan vinden en bij deze is het dossier gesloten. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag. Met sportieve groet, Namens Basic-FitNienke Onze gegevens over deze case:Onderwerp:Klacht: Annulatie lidmaatschap minderjarige zoon Raphael HERPELINCK 050014812 (CPTBE00098927-84) Omschrijving:Sabine Therssen ref:_00D24fJbb._50024vVUQa:refT2410.1 [Inline image URL s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000mjNwandoid=00D24000000fJbb] ref:_00D24fJbb._50024vVUQa:ref
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten