Beste, ik merkte de voorbije weken dat de betalingen voor een aantal online abonnementen niet meer lukten. Ik contacteerde mijn bank (Argenta) waar ik hoorde dat WorldOnline preventief mijn kaart had geblokkeerd wegens een verdachte transactie die ze hadden gezien. Ik moest hen bellen en kreeg een transactie voorgelezen aan de telefoon waarbij me werd gevraagd of ik die herkende (wat niet het geval was). Toen besloot WoL om mijn kaart direct te annuleren, wat zeer vervelend was omdat ik op vakantie was en ook omdat er een groot aantal abonnementen nu één voor één vervallen door betalingsprobleem. Ik begrijp dat preventieve maatregelen soms nuttig zijn, maar dan verwacht ik wel van WoL dat zij deze onbekende transactie ten gronde uitspitten en te weten komen hoe dit is kunnen gebeuren + dat zij mij kunnen zeggen hoe ze dit in de toekomst gaan vermijden. Want de kaart van de klant annuleren en er daarmee van uit gaan dat de kous af is, dat is wel heel gemakkelijk natuurlijk. Ik heb zowel Argenta als WoL hierover gecontacteerd en hen gevraagd wat nu de volgende stappen in dit dossier zullen zijn, welke onderzoeksdaden zij zullen stellen, enz. maar beide blijven mij een antwoord schuldig. Voor hen ik blijkbaar het incident afgesloten en moet ik maar het nodige doen om al mijn abonnementen e.d. opnieuw in orde te maken wanneer ik de nieuwe kaart zal hebben ontvangen (daarvoor kreeg ik trouwens ook geen timing). Ik vind dit een beetje de wereld op zijn kop. Als op mijn kaart een ongewenste transactie kan plaatsvinden, dan is dat een (ernstig) veiligheidsprobleem bij WoL, en dan moet men dat ten gronde behandelen als dusdanig, en het niet gewoon op de klant afschuiven door deze zijn kaart te annuleren. Ik heb trouwens van vrienden gehoord dat deze praktijk meer en meer voorkomt. Waarschijnlijk probeert WoL zich op deze manier in te dekken tegen rechtszaken, maar dit is geen manier van werken en is ook allerminst klantvriendelijk.