Terug

Annulatie jaarafrekening + geen reactie op aangetekende zending en melding probleem via account

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. P.

Naar: Engie

15/02/2023

Geachte,ik heb reeds een klacht ingediend aangaande de niet correcte annulatie van mijn jaarafrekening van november 2022 via:- mijn Engie account op 30/1/2023- aangetekende zending op 3/2/3023Op heden heb ik nog geen enkele reactie ontvangen.De jaarafrekening van november 2022 was zeker in mijn voordeel gezien (1) teveel betaalde voorschotten en (2) reeds aangerekend gasverbruik voor de periode tussen meteropname en factuurdatum dat zal moeten worden herzien bij de volgende jaarafrekening van november 2023 gezien ik reeds vanaf augustus 2022 verwarm met een warmtepomp.Deze annulatie van de jaarafrekening is absoluut in mijn nadeel.Door Engie wordt ook geen enkele verklaring gegeven waarom de jaarafrekening van november 2022 werd geannuleerd.Daarenboven wordt mij op heden gevraagd om een bedrag van 547,73 € te betalen terwijl door Engie zelfs geen factuur voor dit bedrag wordt aangeleverd. Er is geen enkel pdf document met enige uitleg beschikbaar in mijn account aangaande dit te betalen bedrag.Alle informatie (facturen en probleemstelling) werden zowel via mijn account als door middel van de aangetekende zending correct aan Engie bezorgd. Jammer genoeg werd op heden geen enkel gevolg gegeven aan mijn klacht.Ik hoop dat via deze weg mijn klacht op korte termijn correct zal worden behandeld en de fouten zullen worden gecorrigeerd.Uiteraard zal ik niet overgaan tot de betaling van een bedrag van 547,73 € gezien er zelfs niet eens een factuur voor dit bedrag wordt aangeleverd. Ik neem aan dat er dan ook geen kosten in rekening kunnen worden gebracht bij niet betaling.Alvast bedankt om het nodige te doen en al mijn documenten die werden aangeleverd via mijn aangetekende zending en in mijn account correct na te kijken.Hopend op een positieve respons.

Berichten (2)

Engie

Naar: I. P.

15/02/2023

Beste mevrouw Poelaert,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 15 februari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: I. P.

28/02/2023

Beste heer, Beste mevrouw,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groeten,Complaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform