Terug

annulatie jaarafrekening gas 2024

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

M. H.

Naar: Mega

11/04/2025

We hebben half december 2024 de jaarafrekening voor gas ontvangen van Mega, waaruit een terugbetaling bleek van ongeveer 350 euro. Een week later werd deze afrekening geannuleerd en een creditnota opgesteld, zonder enige uitleg. Na talloze mails en telefoongesprekken met Mega staan we nog geen stap verder. Mega beweert dat ze geen informatie hebben ontvangen van Infrax en dat ze het nodige zouden doen om Infrax te contacteren, maar er gebeurt helemaal niets. We hebben een digitale meter, dus we zien ook niet in wat het probleem kan zijn. We hebben Infrax zelf gecontacteerd, maar geen enkele reactie gekregen. Voor elektriciteit kregen we ook een afrekening en deze zou dan wel in orde zijn. Misschien omdat we voor deze factuur moesten bijbetalen? Na 4 maanden verwachten we toch wel een juiste afrekening van Mega.

Berichten (14)

Mega

Naar: M. H.

11/04/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste, We contacteren u naar aanleiding van het ontvangen van de klacht met volgend referentienummer: @@REF_ID@c783399f1d6ea27792@REF_ID@@. We zien inderdaad dat we enkel een annulatie van de verbruiksgegevens hebben mogen ontvangen en geen aangepaste verbruiksgegevens voor deze bepaalde periode. Ook merken we hier op dat er al enige tijd een aanvraag lopende is om de aangepaste verbruiksgegevens te bekomen. We hebben dan ook nog eens naar een update gevraagd omtrent deze lopende aanvraag, van zodra we hier een reactie op mogen ontvangen houden we u hiervan uiteraard op de hoogte. Opgelet: Over enkele dagen zal je een opvolging ontvangen van TestAankoop in verband met deze klacht. Om dit af te sluiten kan je aangeven dat deze klacht opgelost is. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Jens Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [KYJ2VN-JL5KV]

M. H.

Naar: Mega

12/04/2025

Deze klacht is niet opgelost, zolang wij geen afrekening hebben gekregen en het te veel betaald bedrag niet op onze rekening is gestort. We hadden eerst wel een afrekening gekregen, die in grote lijnen overeenkwam met onze verwachting. Waar komen die cijfers dan vandaan, als ze niet juist waren? Die afrekening kan Mega toch niet annuleren, zonder een andere te sturen? Onze meter loopt toch niet weg? Mega kan toch op ieder moment van het jaar cijfers bij Infrax opvragen? Wat is dan het probleem? Moeten wij ons abonnement opzeggen opdat Mega tot actie overgaat? Mega kan geen verbruikscijfers voorleggen. Echter was er geen probleem om precieze cijfers voor te leggen bij het bepalen van de nieuwe voorschotten!? Wij vragen ons af of onze factuur is geannuleerd om de nieuwe eigenaar van Mega betere cijfers te kunnen voorleggen...? Na 4 maanden verwachten we toch wel een (juiste) afrekening van Mega.

Mega

Naar: M. H.

14/04/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste mevrouw Hazewinkel, We hebben de klacht via Testaankoop goed ontvangen. Het klopt inderdaad dat jouw afrekening voor aardgas voor de periode van 01-12-2023 tot 30-11-2024 werd geannuleerd. Ik merk op dat de verbruiksgegevens voor de periode van 01-12-2023 tot 30-11-2024 (die wij initieel ontvingen op 07/12/2024 via de netbeheerder) intussen werden geannuleerd door de netbeheerder. In het geval van annulatie van verbruiksgegevens is het perfect normaal dat wij de bijbehorende afrekening dan ook annuleren. Wat echter niet normaal is, is het feit dat wij geen nieuwe verbruiksgegevens ontvingen voor de periode van 01-12-2023 tot 30-11-2024. Doorgaans gaat een annulatie van verbruiksgegevens ook hand in hand met het ontvangen van herziene verbruiken die kunnen gebruikt worden voor een herziene factuur. Zulke gegevens hebben wij tot op heden helaas nog niet mogen ontvangen. Ik heb een aanvraag ingediend bij de interne dienst zodat mijn collega's contact kunnen opnemen met de netbeheerder en de ontbrekende verbruiksgegevens kunnen opvragen. Zodra we deze ontvangen, kunnen wij een nieuwe afrekening opmaken voor jou. Anderzijds kan jij ook eens contact opnemen met de netbeheerder met de vraag om ons de juiste gegevens door te sturen. Mijn excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor jouw geduld! Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Joris Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [RKJMJZ-5X7MR]

M. H.

Naar: Mega

15/04/2025

Wij hebben reeds ook contact opgenomen met de netbeheerder met de vraag om ons de juiste gegevens door te sturen. Wij kunnen dat echter enkel schriftelijk doen en geen antwoord gekregen. Hebben jullie geen andere manier om met Infrax contact te nemen? Hoe vaak hebben jullie de aanvraag gedaan? Hebben zij ooit geantwoord en een reden gegeven? Zijn wij de enigen die met dit probleem kampen? Een beetje meer en spontaner feedback zou toch wel nuttig zijn.

Mega

Naar: M. H.

15/04/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste, We contacteren u naar aanleiding van het ontvangen van de klacht met volgend referentienummer: @@REF_ID@c783399f1d6ea27792@REF_ID@@. Zoals reeds werd aangegeven als reactie op de vorige klacht die we via dit platform mochten ontvangen werd hiervoor dus reeds contact opgenomen met de netbeheerder. Wij hebben er helaas ook geen zicht op met welke reden we geen aangepaste verbruiksgegevens mochten ontvangen. We hebben dan ook nog eens naar een update gevraagd omtrent deze lopende aanvraag, van zodra we hier een reactie op mogen ontvangen houden we u hiervan uiteraard op de hoogte. Opgelet: Over enkele dagen zal je een opvolging ontvangen van TestAankoop in verband met deze klacht. Om dit af te sluiten kan je aangeven dat deze klacht opgelost is. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Jens Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [6RW2DZ-9RRWV]

M. H.

Naar: Mega

30/04/2025

Beste, Ik heb vandaag telefonisch contact opgenomen met Fluvius. Wij konden ons gasverbruik op MyFluvius niet raadplegen en dat is nu in orde gebracht. Ze begrepen niet waarom MEGA geen meterstand van 1/12/2024 kon bekomen. Ze gaan jullie en mij een nieuwe meterstand via email versturen. Ik hoop dat de situatie hiermee wordt opgelost. Met vriendelijke groeten Thierry Hoornaert

Mega

Naar: M. H.

02/05/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste mevrouw Hoornaert, We hebben je klacht met referentie @@REF_ID@c783399f1d6ea27792@REF_ID@@ via Test-aankoop goed ontvangen. Momenteel hebben we de meterstand in kwestie nog niet opnieuw ontvangen. Ik laat onze achterliggende dienst dit ook nakijken en eventueel navragen bij de netbeheerder wat er misloopt. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [Y62WMV-YW49K]

M. H.

Naar: Mega

02/05/2025

Beste, We hebben vandaag de mail in bijlage van Fluvius ontvangen. "De leverancier (MEGA) kan ons steeds rechtstreeks contacteren als zij nog verdere vragen hebben. Via het centraal marktsysteem en via een bij hun gekend emailadres kunnen zij ons rechtstreeks contacteren." Met vriendelijke groeten, Thierry Hoornaert

M. H.

Naar: Mega

02/05/2025

Toevoeging aan ons vorig bericht: Zowel telefonisch als in de email hierboven benadrukken deze personen bij Fluvius dat de meterstanden van 01.12.2024 die Mega heeft ontvangen op 06.12.2024 de correcte meterstanden zijn en dat er geen sprake is van een annulatie. Mega heeft allerlei manieren om bevoorrecht informatie te bekomen bij de netbeheerder, zoals blijkt uit onze contacten.

Mega

Naar: M. H.

05/05/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste mevrouw Hoornaert, Bedankt voor je reactie. Zoals aangegeven laat ik onze achterliggende dienst contact opnemen met Fluvius om na te gaan waar het probleem zich bevindt. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [6RDDXE-VK1G2]

M. H.

Naar: Mega

20/07/2025

Beste, Fluvius heeft ondertussen toegegeven dat het probleem bij hen lag. Ondertussen hebben ze ook naar Mega gecommuniceerd. Wij hebben uiteindelijk onze vervangende meterstand ontvangen, met exact dezelfde informatie als de originele. Het bedrag wordt binnenkort op onze rekening gestort. Alvast bedankt.

Mega

Naar: M. H.

23/07/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste mevrouw Hazewinkel, Bedankt voor je reactie op de klacht met referentie . Fijn om te vernemen dat het probleem ondertussen van de baan is (alleen jammer dat dit zolang moest aanslepen). We gaan er dan ook vanuit dat de klacht wordt afgesloten? Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [RD449E-DLJ9V]

M. H.

Naar: Mega

23/07/2025

Het probleem lag achteraf gezien dus bij Fluvius en niet bij Mega. Bij Fluvius gaven ze echter aan dat de origineel verstuurde meterstanden de correcte waren en dat blijkt ook zo te zijn, terwijl Mega zich beroept op de ontvangen annulatiefactuur. Als klant sta je dan maanden in de kou, steunende op 2 tegenstrijdige berichten. Je weet niet of je de enige bent met dit probleem. Krijg je te horen dat dit een situatie waarbij nog meer klanten te maken hebben, ga je meer geduld hebben. Echter heeft niemand ons spontaan hierover ingelicht. Ik hoop dat de sector eens bij elkaar gaat zitten om te regelen dat zoiets niet meer kan gebeuren.

Mega

Naar: M. H.

24/07/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste mevrouw Hazewinkel, Bedankt voor je reactie op de klacht met referentie . We begrijpen absoluut dat dit voor jou geen fijne situatie was, noch voor andere klanten in dergelijke situatie (er zijn er wel degelijk nog). We zijn dan ook vragende partij voor een betere/eerlijkere communicatie tussen de netbeheerder en de leveranciers. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [KD3X7M-7V37V]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform