Terug

Annulatie factuur 2024 + onmiddellijke opzegging contract 65591194

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: VAB

11/03/2024

In januari ontving ik een factuur van VAB voor het betalen van mijn reis-en annulatieverzekering met contractnummer 65591194. In 2022 heb ik dit contract afgesloten en bedroeg het te betalen bedrag €306. In 2023 heb ik €324 betaald. Voor 2024 wordt er verwacht dat ik €426,6 betaal.Na ontvangst van mijn factuur in januari heb ik onmiddellijk aan VAB laten weten dat ik mijn contract met onmiddellijke ingang wilde stopzetten. Volgens hen is dit niet mogelijk, omdat de opzeggingstermijn voor 2024 voorbij.Ik werd echter niet op de hoogte gebracht van de aanzienlijke tariefverhoging en wens het contract dan ook met onmiddellijke ingang te beëindigen.Ik heb dit, opnieuw per mail, meegedeeld aan VAB (#1279834) en ben nu in een discussie beland. Zij beweren dat ze me tweemaal een brief hebben gestuurd met de geïndexeerde tarieven. Maar deze brieven heb ik dus nooit ontvangen. Of de fout bij VAB ligt, of bij BPost, laat ik in het midden, maar ik ben alleszins niet correct geïnformeerd.Daarenboven wist VAB mij ook te vertellen dat zij hun klanten via mail op de hoogte hebben gebracht, maar dat mijn mailadres jammer genoeg niet hun database is opgenomen. Ook dit is niet mijn schuld! Er is me nooit om mijn mailadres gevraagd.Had ik tijdig op hoogte geweest van de aanzienlijke tariefverhoging van mijn contract, had ik dit zonder twijfel tijdig opgezegd.VAB wil mijn contract niet onmiddellijk beëindigen, en verwachten dat ik €426,6 alsnog betaal. Het contract is stopgezet op eerstvolgende vervaldatum van 14/2/2025.Echter, ik wil mijn contract met onmiddellijke ingang stopzetten en factuur 24010012575 niet betalen aangezien mijn rechten als consument zijn geschonden.

Berichten (3)

VAB

Naar: I. B.

11/03/2024

Beste heer, mevrouw,         Bedankt voor uw bericht. Jammer te vernemen datmevrouw Backx niet tevreden is met de communiciatie aangaande haarcontract.           - Wijonderzoeken  dit bij de juiste afdeling(en). Van zodra het onderzoek isafgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in het kader van GDPR enbeschouwen het dossier daarna als afgehandeld. Heeftu  nogvragen? Stuur een mail naar  klachtenbehandeling@vab.be Met vriendelijke groeten VAB - Customer Experience   OPGEPAST: Mail vanbuiten uw organisatie. Verdacht? Klik op Hoxhunt-knop om te melden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeur extérieur. Suspicion de phishing?Rapport via le bouton Hoxhunt.

I. B.

Naar: VAB

25/03/2024

Goedemorgen,Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn bovenstaande klacht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik vorige week een aantekende zending van VAB ontving met een ingebrekestelling (zie bijlage).VAB verklaart in deze brief dat de facturatie van mijn contract evenals de betalingsherinneringen zonder gevolg bleven, maar dit is dus niet correct:1) Ik heb bij ontvangst van mijn factuur aan VAB onmiddellijk laten weten dat ik niet akkoord ging en dat ik dus ook niet overging tot betaling, aangezien ik niet op de hoogte was gebracht van de aanzienlijke tariefverhoging. 2) Daarenboven heb ik alleen het initiële factuur ontvangen en géén betalingsherinneringen. Er lijkt me dus toch wel iets grondig mis te zijn met de briefwisseling van VAB of met Bpost, dat laat ik het in het midden.Ik herhaal dat mijn rechten als consument zijn geschonden omdat ik niet op hoogte was van de aanzienlijke tariefverhoging van mijn contract. Ik wil mijn contract dan ook met onmiddellijke ingang stopzetten en factuur 24010012575 niet betalen.Graag een spoedige reactie.Met vriendelijke groeten,Isabelle Backx

VAB

Naar: I. B.

03/04/2024

Beste         Bedanktvoor uw bericht. Jammer te vernemen dat mevrouw Backx defactuur    24010012575 betwist.         - Wij onderzoeken  dit bij de juiste afdeling(en). Van zodra hetonderzoek is afgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in het kader vanGDPR en beschouwen het dossier daarna als afgehandeld. Heeftu  nog vragen? Bel dan gerustnaar  03 253 61 40  of stuur een mail naar  klachtenbehandeling@vab.be   Met vriendelijke groeten VAB - Customer Experience OPGEPAST: Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik opHoxhunt-knop om te melden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeurextérieur. Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform