Terug

Annulatie door ernstige ziekte

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. W.

Naar: RYANAIR

03/08/2022

Begin juli (4/7) vulde ik op de site van Ryanair een officieel document in om mijn vlucht OFC65X van 30/7 te annuleren op basis van ernstige ziekte (artikel 10.4 in hun statuten: Overlijden of ernstige ziekte van een passagier die geboekt is om te reizen:In het geval van overlijden of ernstige ziekte waardoor een passagier niet kan reizen, kunnen de reserveringen van de getroffen passagier en iedereen die op dezelfde boeking reist, naar onze inschatting, worden terugbetaald). Ik verzond eveneens mijn medisch attest van de dokter mee dat ik in een revalidatiecentrum verblijf sinds eind juni en dit zeker tot en met eind augustus. Na twee weken niets gehoord te hebben, probeerde ik Ryanair meermaals te contacteren via chat, telefoon. Ze konden me niet helpen of ik moest nog langer wachten op antwoord. Enkele dagen later kreeg ik antwoord dat Ryanair GEEN tickets terugbetaald en dat ze op basis van mijn medisch attest de aanvraag niet kunnen goedkeuren. Ik vroeg hierop wat er niet goed was aan mijn medisch attest en wat ik dan wel moest bewijzen, maar 12 dagen later kreeg ik een gelijkaardige mail en dat terugbetaling geval per geval wordt bekeken en naar eigen goeddunken wordt behandeld. Zonder te antwoorden wat er niet goed was aan mijn medisch bewijs.Ik nam ondertussen opnieuw telefonisch contact op en ze adviseerden om een klacht in te dienen bij Ryanair. Hier heb ik na 12 dagen nog geen antwoord op gekregen.Ik verblijf in een revalidatiecentrum omdat ik in een rolstoel zit en niet kan stappen en de dokters me geweigerd hebben om te reizen en om het centrum te verlaten. Wat moet ik meer bewijzen voor ernstige ziekte? De verwoording van de ziekte?Ik verwacht dat Ryanair zijn aangegeven statuten volgt en mijn tickets terugbetaald.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform