Terug

Annulatie chaos: Toen ‘Geen actuele reservering’ een prijskaart kreeg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. S.

Naar: CORENDON

29/05/2024

Goedendag, ik heb op 22 mei via uw website een reservatie gedaan van een pakketreis. Ik had 72u de tijd om deze reservatie kosteloos te annuleren. Op vrijdag 24 mei heb ik via mijn telefoon ingelogd op mijn profiel (mijncorendon.be) en heb de reis verwijderd. Als bevestiging kwam er op mijn scherm te staan Er is op dit moment geen actuele reservering bij ons bekend. Zie ook screenshot als bijlage• Uw bedrijf laat me op 27/05 telefonisch weten dat er nog een openstaande factuur te betalen was. Ik heb op dat moment onmiddellijk laten weten dat ik de reis tijdig heb geannuleerd. Er werd mij gezegd naar uw contact center te bellen. Dat heb ik onmiddellijk gedaan. Bij de derde poging* werd mij verteld dat het verwijderen van de reis via mijn corendon-profiel en het bevestigen van deze actie via het scherm met de woorden Er is op dit moment geen actuele reservering bij ons bekend niet voldoende is om de reis te annuleren. U vertelde me dat in uw systemen de reis niet als geannuleerd staat. Ik gaf aan hiermee niet eens te zijn, aangezien ik overtuigd ben van mijn goede intenties en correcte handelingen hieromtrent. (*ter zijde: poging 1 om telefonisch contact te hebben met uw diensten mislukte aangezien uw operator mijn dossier niet kon opzoeken, poging 2 mislukte wegens een slechte verbinding. Ik stuurde dan al een korte mail naar u om mijn ongerustheid te uiten). • Diezelfde avond stuurde ik u een tweede mail waarin ik dezelfde uitleg geef, en het screenshot toevoeg dat ik vind in mijn profiel. • Op 18/05 stelt u via mail dat ik de reis niet geannuleerd heb (waarmee ik het niet eens ben). U spreekt van een extra scherm waarop ik had moeten klikken. Ik kan me op mijn telefoon géén extra scherm herinneren. U geeft dan als tegemoetkoming de kans om de reis, ten laatste de dag erna, om te boeken.• Diezelfde dag geef ik aan niet akkoord te zijn met de tegemoetkoming en herhaal ik mijn verzoek om mijn annulatie van 24/05 te bevestigen zonder bijkomende kosten, overeenkomstig uw beleid. Ik herhaal nog eens dat ik overtuigd ben van mijn goede intenties en correcte handelingen omtrent het tijdig annuleren van de reservering. Op 24 mei heb ik deze reis geannuleerd volgens de voorwaarden die vermeld staan in uw annuleringsbeleid.Ik lees na annulatie op mijn scherm de boodschap die u aan mij als eindgebruiker toont, nadat ik ingelogd ben op mijn persoonlijk profiel (beveiligd achter gebruikersnaam en wachtwoord). Deze boodschap zegt letterlijk Er is op dit moment geen actuele reservering bij ons bekend. Zie ook screenshot. Ik kan daar niet anders dan uit afleiden dat er geen reservering bij u bekend is. Dat ik dus geen reservering heb bij Corendon. Dat mijn annulatie dus in uw systemen is doorgekomen. De boodschap is, wat mij betreft, helder en duidelijk. Geen twijfel of misverstanden mogelijk. Ieder ander die ik deze boodschap laat lezen, zal dezelfde conclusie trekken. Verwarring daarrond lijkt me uitgesloten. Tot mijn verbazing heb ik gemerkt dat deze annulering echter niet correct is verwerkt in uw systemen, wat resulteert in een misverstand over de status van mijn boeking. Ik verzoek u vriendelijk om de volgende acties te ondernemen om dit probleem op te lossen:-Ik verzoek u om de datum van mijn annulering te controleren in uw systeem, die overeenkomt met de datum waarop ik de annulering heb doorgegeven.-Aangezien de annulering tijdig is uitgevoerd, vraag ik om de annulatie van mijn reis zonder kosten, zoals gesteld in uw beleid. Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging dat mijn annulering tijdig is ontvangen en verwerkt. Ik ben niet bereid om annulatiekosten te betalen. -Hou me op de hoogte van het verder verloop van mijn klacht.Mocht u aanvullende informatie of documentatie nodig hebben om dit op te lossen, dan ben ik bereid deze te verstrekken. Ik vertrouw erop dat we dit snel en naar tevredenheid kunnen oplossen.Ik kijk uit naar uw spoedige reactie.

Berichten (1)

I. S.

Naar: CORENDON

02/06/2024

Beste,Hiermee laat ik u weten dat we vrijdag jl. ingegaan zijn op het voorstel, en dat de reservatie is omgeboekt. Ik heb uw voorstel aanvaard onder voorbehoud, wegens tijdsdruk en om extra kosten te vermijden.Ik begrijp dat u een uitleg geeft over een extra pop-up scherm. Ik betwijfel dat ik deze gekregen heb. Ik was niet op de hoogte van deze manier van werken. Ik wist niet dat er een pop-up kwam, die bevestigd diende te worden. Ik kon dit niet weten en kon dus ook niet verifiëren of ik het correct deed. Wat me wel gerust stelde dat alles correct verlopen was, waren de woorden die op het scherm verschenen bij mijn account 'Er is op dit moment geen actuele reservering bij ons bekend' nadat ik de reservatie annuleerde.Mocht u aanvullende informatie of documentatie nodig hebben, dan ben ik bereid deze te verstrekken. Ik vertrouw erop dat mijn klacht verder behandeld wordt. Kan u me informeren hoe het proces verder gaat?Vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform