Terug

Annulatie betaalplan

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Engie

10/10/2023

Tot voor kort had ik een betaalplan lopende voor een periode van 24 maanden voor de slotfactuur en waarvan ook 1 a 2 tussentijdse facturen waren inbegrepen. Door een teruggave van een toegepast sociaal tarief voor een bepaalde periode door de overheid toegekend werd plots dit betaalplan geannuleerd zonder mijn medeweten. Bij contactopname met de dienst kon er eerst geen nieuw betaalplan worden aangevraagd. Ik weet niet waarom dit tegoed niet gewoon van het betaalplan kon worden in mindering gebracht worden zoals bij een eerder betaalplan van vorig jaar is gebeurd toen ik eveneens een bedrag teruggestort gekregen heb en gewoon van het bedrag van het plan is afgetrokken. Ik ben opnieuw gecontacteerd geweest door hun dienst met de melding dat er een nieuw betaalplan kan opgemaakt worden maar voor 12 maanden i.p.v. voordien 24 maanden maar waar de tussentijdse facturen niet zijn in opgenomen terwijl ze in het vorig plan het wel waren. Heb opnieuw mail gestuurd met de vraag of het vorig betaalplan weer actief worden gezet maar krijg steeds antwoord dat er geen nieuw betaalplan kan worden toegestaan. Mijn vraag is kan ENGIE zomaar een betaalplan annuleren en facturen die er waren in opgenomen in hun geheel nu moeten betaald worden waardoor ik nu 3 facturen tegelijkertijd alsook de maandelijkse aflossing ( inmiddels ook verhoogd wegens aanpassing naar nieuw betaalplan in 12 maanden ipv 24 maanden ) in 1 keer moet betalen.

Berichten (2)

Engie

Naar: I. V.

10/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 10 octobre 2023 11:44À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Annulatie betaalplan - (CPTBE01893590-53)Klacht - Annulatie betaalplan - (CPTBE01893590-53) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: I. V.

11/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 10 octobre 2023 11:44À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Annulatie betaalplan - (CPTBE01893590-53)Klacht - Annulatie betaalplan - (CPTBE01893590-53) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform